Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Pro mne byla vždy důležitá trocha humoru, trocha nevážna i ve vážných tématech.
Příspěvek Napsal: čtv 03. led 2013 10:15:39
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Dobrý den,

chtěl bych přidat ještě jednu otázku do pranice :)

Mám se ze všech sil snažit, abych žáky zaujal? A teď myslím žáky SŠ. Na ZŠ myslím, že musím, aby byli podporováni k učení, zkoumání, objevování, protože ještě mají několik let před sebou, kdy se do reálné práce, alespoň většina z nich, nedostane.

Až půjdou středoškoláci do práce, bude se jejich zaměstnavatel snažit je zaujmout? Až dostanou na stůl hromadu úkolů, bude se někdo starat o to, zda je to zaujalo? Atd. Někdo řekne, že peníze jsou motivací, ale alespoň z vlastních zkušeností vím, že tomu tak vždy není. Oni chtějí hromadu peněz, ale podle toho nejednají. Alespoň většina z těch, co znám. Mnoho žáků z mého okolí nechce pracovat a chce vše získat co nejjednodušší cestou. I školu si vybírají podle toho, která je "lehká", do kolika se denně učí, ...

Tím nechci říct, že motivace je k ničemu. Naopak, motivace je důležitou součástí výuky, ale musí tomu tak být vždy? Nemají být mírně konfrontováni s tím, že se s nimi za dveřmi školy nikdo mazlit nebude a tu motivaci musí hledat v sobě?

Jak řekl, myslím, Tomas Alva Edison: "Tajemství úspěchu v životě není dělat, co se nám líbí, ale nalézt zalíbení v tom, co děláme."

Ještě jednou upřesním, že motivace je potřebná a sám se o ni snažím, ale osobně si myslím, že zlomek času, 1 hod. z 10 , ... je dobré žáky pomalu, mírně připravovat na realitu. Ať už se žáci změnili nebo ne, určité prvky reality víceméně zůstávají a žáci se na to musí připravit. Není mnoho těch, kdo by chtěli zaměstnat "nepracanta".

A myslím, že tato otázka vnitřní motivace je velice důležitou pro život. Co udělají žáci, až budou mít ženu, manžela a ono to nebude klapat? Mají jednat podle toho, co se naučili - nejjednodušší cesta (rozvod) je nejlepší, nebo v sobě najít nějakou motivaci a konflikty a problémy řešit? Toto je také prvek reality, který se nemění, stejně jako mnoho jiných.

Možná bych se měl ptát: Jak motivovat žáky k rozvoji vlastní vnitřní motivace?

Co si o tom myslíte?
Příspěvek Napsal: stř 26. zář 2012 5:04:17
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Radek Sárközi píše:
Já si myslím, že děti jsou stále stejné. To, co se změnilo, je společnost.

Takže společnost nemá vliv na v ní vyrůstající děti? :)
Příspěvek Napsal: sob 19. kvě 2012 21:31:42
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Já si myslím, že děti jsou stále stejné. To, co se změnilo, je společnost.
Příspěvek Napsal: pát 04. kvě 2012 12:19:49
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Snažil jsem se odpovědět, ale text se začal nafukovat. Nakonec jsem se roozhodl o věci zablogovat, děkuji za motivaci :)
blog najdete zde: Co motivovalo nás....
Příspěvek Napsal: pát 04. kvě 2012 9:38:44
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Martine, dovolím si oponovat (vloni jsem končila s deváťáky a letos jsem začala s prvňáky - odtud pramení moje drzost :D ).
Myslím, že děti nejsou jiné; to my, dospělí, jsme jiní. Společnost jako celek (konzumně-materialistická, nenáročná na morálku, pravdu, pracovitost...), rodiče (freecoolíni šikulíni) i škola (naučit toho chceme stále víc, ale nevíme jak a proč a často z toho není nic). SAMOZŘEJMĚ NEJSOU VŠICHNI STEJNÍ, UZNÁVÁM ZJEDNODUŠENÍ, ale jenom trošku. :(
A možná ty děti trochu jiné přece jenom jsou - ony totiž, možná víc než my v jejich věku, potřebují soustředěnou pozornost, bezpodmínečnou lásku, milující a milovanou autoritu přinášející harmonii řádu; to asi pro ten chaos a nelad, kterým jsou obklopeny. Dnes se mě jeden prvňáček ptal: taky se ti rozešli rodiče, když jsi byla malá? A mě bylo líto (!), že ho zklamu, když řeknu, že ne. Protože on chtěl slyšet, že je to normální...
Příspěvek Napsal: pát 27. dub 2012 12:07:30
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Vážení kolegové, trochu mě zaráží smysl této diskuse. Zavzpomínat je jistě příjemné, ale z toho, co fungovalo na nás je dnes využitelné pramálo.
Ve třídě sice máme také žáky z masa a kostí s jednou hlavou a dvěma rukama, tam asi podobnost končí. S rychlostí dnešní doby už na prvním stupni žáci provádí to, co by si ještě před pěti lety nedovolil deváťák.
Stejně je tomu i ve způsobu uvažování, přístupu k životu, k učení, k informacím (zdrojům i zpracování). Tohel jsou ty věci, které bychom si měli uvědomit. Jsou jiní a to, co platilo na nás, na ně nezabere.
Pokusme se tedy odhalit, co charakterizuje generaci těchto žáků, konfrontujme ji s výhledy na vlivy ve školství např. Horizon reporty a z toho tvořme závěry, jak na ně. :)
Přeji hezký den.
Příspěvek Napsal: pát 27. dub 2012 11:07:04
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Vida, takže nejsou třídní schůzky všude jen formalitou. Třídní schůzky, jak na ně. Nestálo by to za vlasní téma? Najdou se další diskutující? Další zkušenosti k výměně?
Příspěvek Napsal: čtv 12. kvě 2011 11:54:56
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Na naší škole jsou třídní schůzky každý měsíc. A na každé třídní schůzce je minipřednáška (např. z vývojové psychologie apod.) nebo ukázka z výuky, kdy si rodiče na vlastní kůži vyzkouší to, co zrovna jejich děti dělají, včetně nějaké umělecké činnosti. Ale v každé třídě se najde někdo (někde míň a někde víc), kdo na třídní schůzky nechodí. A to už je zpravidla signál, že dítě bude mít problém. Pokud to opravdu nastane, řešíme to osobními pohovory s rodiči (bez a s dítětem).
Příspěvek Napsal: čtv 12. kvě 2011 11:48:41
  Předmět příspěvku:  Re: Co motivovalo nás aneb jsou dnes žáci jiní než my?  Odpovědět s citací
Tedy pracovat s celou rodinou? Jde to dneska? Je skvělé, že to přece jen někdy jde. Máte na to, pokusit se nadchnout rodiče, nějaký nápad, nějaký osvědčený postup, Jano?
Příspěvek Napsal: čtv 12. kvě 2011 11:38:46


Přejít na: