Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Měkčení, rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Měkčení, rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek  Odpovědět s citací
Čtvrtek 7. 9. 2017, 20:00
Měkčení (rozlišování slabik DI, TI, NI – DY, TY, NY), rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek


Mgr. Petra Pšeničková, DiS. se tentokrát zaměří na výuku českého jazyka v 1. a 2. ročníku ZŠ.

Cíle setkání:
  • Pomoci žákům zvládnout správné rozlišování měkkých a tvrdých slabik DI, TI, NI, DY, TY, NY
  • Pomoci žákům zvládnout správné rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
  • Zvyšování kompetencí učitelů – osvojení si méně běžných aktivit pro měkčení a rozlišování délek slabik

Setkání je určeno učitelům 1. a 2. tříd běžné ZŠ, učitelům vyšších ročníků žáků se specifickými poruchami učení, učitelům speciálních škol, rodičům dětí – kteří v této oblasti chybují.
Setkání je zdarma.

Program:
  • Jaké gramatické jevy ovlivňuje nedostatečné rozlišování slabík di, ti, ni X dy, ty ny?
  • Strukturované aktivity pro rozvoj rozlišování měkkosti či tvrdosti slabik: čtení jednoduchých slabik, později slov či vět. Sluchové rozlišení měkkých a tvrdých slabik bez zrakové opory apod. Možnost využití pomůcek: měkký nos či měkká kostka X tvrdá brada či tvrdá kostka.
  • Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek – nabídka aktivit odstupňovaných podle náročnosti: sluchové rozlišování obdobných slov lišících se délkou, znázornění délek pomocí brček a víček, zápis slov pouze pomocí samohlásek, doplňování délek do textu, práce s rytmem: tužka, bzučák apod.
  • Diskuze, výměna zkušeností.

Lektorka:
Mgr. Petra Pšeničková, DiS. - lektorka kurzů pro předškoláky a děti s odkladem školní docházky; poradenství pro předškoláky i školáky, jejich rodiče a učitele; lektorská a poradenská činnost pro pedagogy, autorka článků; absolventka magisterského studia speciální pedagogiky na PedfUK v Praze; 10 let praxe v oblasti speciální pedagogiky, z toho 6 let v poradenství.

Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady.
V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze.


V digifoliu najdete o webinářích více podrobností!

Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
Příspěvek Napsal: pon 04. zář 2017 11:29:26


Přejít na: