Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Barbora Jedličková píše:
Mgr. Julie Farská píše:
Hezký den,
asi zde budu první, kdo napíše určitá negativa, ale ráda bych se vyjádřila k učebnicím Fraus. Studovala jsem pedagogickou fakultu v Praze, tudíž matematika pod vedením profesora Hejného a doktorky Jirotkové - to znamená výuka prakticky jen "Frausovské" matematiky, žádné jiné, což si myslím, že je ke škodě, ale o výuce matematiky na fakultě zde mluvit nechci.
Nyní působím jako učitelka 4. třídy. Děti jsou na učebnice Fraus zvyklé, jedou podle nich od první třídy a jsou vlastně takovými "pokusnými králíky", protože vyrůstají s tím, jak se učebnice vydávají. Zrovna jsem zabrousila k diskusi o tom, zda jsou děti moc přetěžované, když se učí zlomky v páté třídě apod. a pozastavila jsem se nad tím. Totiž učebnice Fraus učí zlomky už ve čtvrté třídě. A to není vše - ona totiž ve čtvrté třídě učí rovnice a pomocí "Zvířátek dědy Lesoně" i soustavu rovnic o dvou neznámých. Musím říct, že jsem z toho velice znepokojená, pro nadanější děti jsou učebnice skvělé, ale pro ty pomalejší jsou téměř nepoužitelné (jako hlavní učební materiál). Navíc v tomto věku si děti musí více procvičovat, hodně počítat, aby si zvykly na algoritmy, aby si zkrátka procvičily pamětné počty.
Moje děti vám krásně spočítají všechna zvířátka, ale mají problémy s malou násobilkou. Dělení písemné jsme probírali malou chvilku a učebnice dále počítá, že to děti zvládají. A tak dále. Je to pro mě věčný boj. Takže - z mé strany: učebnice Fraus doporučuji jako studnici skvělých nápadů a možností, ale rozhodně ne jako hlavní učební materiál. A rozhodně si myslím, že soustavy rovnic o dvou neznámých ve čtvrté třídě nemají místo. Za chvíli je budeme v deseti letech učit co? Teorii relativity?



Dobrý den,
mohu se zeptat, na které škole učíte? Sháním ZŠ, kde se jede podle Frause do své diplomové práce.

Děkuji,
Babora Jedličková
Příspěvek Napsal: pon 20. bře 2017 20:20:54
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Hanko, oceňujeme tipy na to, co pomáhá!
Vím, že jste do diskuzí dala několik odkazů na weby s materiály ke stažení. Doporučuji vám náš modul Burza nebo modul Odkazy. Dáváme si totiž v diskuzích pozor na reklamu.
Prosím, kdo ty weby vytváří? Kdo za nimi stojí?
Příspěvek Napsal: stř 25. led 2017 10:06:41
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Dobrý den, skvělé příklady na procvičení z matematiky naleznete zde http://www.diktatyapriklady.cz.
Příspěvek Napsal: stř 25. led 2017 7:50:04
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Dobrý den! Učím letos poprvé podle Alteru pro 1.třídu a spokojená nejsem, hlavně s prvním dílem (děti ještě neměly uvolněnou ruku a musely psát jedničky..), bez pracovního sešitu málo procvičování, je tam na můj vkus moc obrázků. V páté a čtvrté třídě se mi ale nelíbil Prodos (bez opakování probraného, je tam vždy jen nová látka, bez připomínání toho co už děti umí) ... Jak jste spokojení s Alterem v dalších ročnících? (učila jsem podle něj před 10 lety a spokojená jsem byla, Alter pro první ročnk mne ale trošku znejistil:-) Máte někdo srovnání Alter / Prodos? děkuji!
Příspěvek Napsal: úte 14. čer 2016 17:03:58
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Dobrý den, tato diskuze sice už utichla, ale přesto - učíte někdo Matematiku se čtyřlístkem? Jaké máte zkušenosti? Pravděpodobně tuto matematiku zvolím pro 2. ročník.
Příspěvek Napsal: pon 16. kvě 2016 16:47:01
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Mgr. Julie Farská píše:
Hezký den,
asi zde budu první, kdo napíše určitá negativa, ale ráda bych se vyjádřila k učebnicím Fraus. Studovala jsem pedagogickou fakultu v Praze, tudíž matematika pod vedením profesora Hejného a doktorky Jirotkové - to znamená výuka prakticky jen "Frausovské" matematiky, žádné jiné, což si myslím, že je ke škodě, ale o výuce matematiky na fakultě zde mluvit nechci.
Nyní působím jako učitelka 4. třídy. Děti jsou na učebnice Fraus zvyklé, jedou podle nich od první třídy a jsou vlastně takovými "pokusnými králíky", protože vyrůstají s tím, jak se učebnice vydávají. Zrovna jsem zabrousila k diskusi o tom, zda jsou děti moc přetěžované, když se učí zlomky v páté třídě apod. a pozastavila jsem se nad tím. Totiž učebnice Fraus učí zlomky už ve čtvrté třídě. A to není vše - ona totiž ve čtvrté třídě učí rovnice a pomocí "Zvířátek dědy Lesoně" i soustavu rovnic o dvou neznámých. Musím říct, že jsem z toho velice znepokojená, pro nadanější děti jsou učebnice skvělé, ale pro ty pomalejší jsou téměř nepoužitelné (jako hlavní učební materiál). Navíc v tomto věku si děti musí více procvičovat, hodně počítat, aby si zvykly na algoritmy, aby si zkrátka procvičily pamětné počty.
Moje děti vám krásně spočítají všechna zvířátka, ale mají problémy s malou násobilkou. Dělení písemné jsme probírali malou chvilku a učebnice dále počítá, že to děti zvládají. A tak dále. Je to pro mě věčný boj. Takže - z mé strany: učebnice Fraus doporučuji jako studnici skvělých nápadů a možností, ale rozhodně ne jako hlavní učební materiál. A rozhodně si myslím, že soustavy rovnic o dvou neznámých ve čtvrté třídě nemají místo. Za chvíli je budeme v deseti letech učit co? Teorii relativity?



Dobrý den,
mohu se zeptat, na které škole učíte? Sháním ZŠ, kde se jede podle Frause do své diplomové práce.

Děkuji,
Babora Jedličková
Příspěvek Napsal: stř 26. bře 2014 13:48:21
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Pro první stupeň je samozřejmě Fraus vyhovující, tam obecně spíše vidím důležitost formy učebnice a zaujetí dětí, protože při náročnější látce trénují vlastně jen přesnost postupu. Neboli i slabší žák zde přibližně ví, co by měl dělat. Učitelé, jak ukazujete i zde, se soustředí především na formu, atraktivitu a publikace. Slabší žák na prvním stupni neumí tedy operace činit přesně a je hodnocen v podstatě za tuto míru nepřesnosti. Ve vyšším ročníku je obvykle hotovo - nejenže žák neumí násobit, ale berou se zlomky. Takže vážení a milí učitelé prvního stupně, zamyslete se víc nad návazností učiva než nad formou a doškolování se v jejím podávání. Pro druhý a třetí stupeň jsem si musel učebnici napsat zcela sám, protože jednak autoři nechápou nemotivovaného žáka s podprůměrnou inteligencí a kromě toho si neuvědomují, o co takovým žákům především jde. Takže moje zkušenost - to samé počítat dokola a atraktivita má místo až posléze. Tušíte, jak probíhá výuka matematiky na učebním oboru? Učitelka píše a řeší úlohy a žáci jen opisují z tabule. A bojí se odmocniny i zlomku, taková je realita.
Příspěvek Napsal: ned 08. pro 2013 20:39:36
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Myslet si můžeme cokoliv, ale mail, který mi přišel, je už pro mne přes čáru ( viz měsíční ceny, odbornost lektorů- jsou v kontaktu s panem profesorem apod.), Nebo slyším trávu růst???
"Jedním z nich je zajištění kvalitního proškolení pedagogického sboru.
Na školní rok 2013/2014 jsme připravili pro školy, které používají metodu výuky matematiky prof. Hejného, koncepční systém vzdělávání a informačního zázemí v této oblasti. Tento koncept nazýváme průběžnou službou (více na http://www.idv.cz/prubezne-vzdelvani.html ). V rámci ní škola získává systém postupného vzdělávání rozvržený do jednoho roku. Lektor přijede na školu 6x - 8x v průběhu školního roku a kolegům je po domluvě k dispozici i při 5 - 10 on-line konzultacích k předem dohodnutému tématu.
Všichni naši lektoři jsou v úzkém kontaktu s panem prof. Hejným a jeho týmem. Tato služba vznikla z podnětu autorského kolektivu matematiky a ze zkušenosti, že rámci efektivního zavádění do výuky probíhá na školách obvykle 3 a více seminářů.
Průběžná služba je rozdělena do dvou úrovní:
Základní průběžná služba:
1x akreditovaný seminář (4 x 45 minut)
5x návštěva školy (2 x 45 minut) - semináře k určitému prostředí / konzultace
5x on-line konzultace či tematicky zaměřený webinář
Cena: 2900Kč/měsíc
Rozšířená průběžná služba:
2x akreditovaný seminář (4 x 45 minut)
6x návštěva školy (2 x 45 minut) - semináře k určitému prostředí / konzultace
10x on-line konzultace či tematicky zaměřený webinář
Cena: 4150Kč/měsíc
S pozdravem
Mgr. David Bílek"
Příspěvek Napsal: pon 03. čer 2013 12:08:33
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Myslím, že učebnice matematiky od nakladatelství Fraus výborně rozvíjejí logiku dítěte. Je to skvělá příprava do vyšších ročníků, kde na děti čeká planymetrie, rovnice o dvou neznámých apod. Já teď učím podle učebnic Didaktis, které mi ale přijdou nepřehledné a stále se opakující. Výuku doplňuju o pracovní listy s úlohami právě z Frause. Podle mě je nutné, aby děti chápaly vztahy mezi čísly a neměly jen mechanicky zajetý algoritmus sčítání, odčítání apod.
Příspěvek Napsal: úte 17. dub 2012 16:44:45
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika na 1. stupni ZŠ - vhodná učebnice?  Odpovědět s citací
Dobrý den,
naprosto souhlasím s paní Mgr. Julií Farskou.
Jako rodič žáka 2. třídy, který se učí dle Frause, si myslím že jsou děti zatěžovány úkoly, které by měly přijít na řadu ve vyšším ročníku. Navíc většina rodičů nedokáže žákům učivo vysvětlit, protože my jsme se to učili "klasicky".
Z mého pohledu (inženýr - technik) řeším v matematice druhé třídy soustavu rovnic o dvou neznámých a podobné věci a vím děti pořádně neumí sčítat a odčítat.Dobrý den,
naprosto souhlasím s paní Mgr. Julií Farskou.
Jako rodič žáka 2. třídy, který se učí dle Frause, si myslím že jsou děti zatěžovány úkoly, které by měly přijít na řadu ve vyšším ročníku. Navíc většina rodičů nedokáže žákům učivo vysvětlit, protože my jsme se to učili
Příspěvek Napsal: čtv 01. bře 2012 8:28:18


Přejít na: