Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Výuka násobení a dělení
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Výuka násobení a dělení  Odpovědět s citací
Petr Slípek píše:
Dobrý den,

zkuste se podívat také na TOGlic. Jsou tam také přímo aktivity pro procvičování násobení a dělení. Ale také další...

Petr Slípek


V příkladech je ovšem vidět řádová tečka místo čárky.
Příspěvek Napsal: stř 22. bře 2017 9:07:47
  Předmět příspěvku:  Re: Výuka násobení a dělení  Odpovědět s citací
Dobrý den,

zkuste se podívat také na TOGlic. Jsou tam také přímo aktivity pro procvičování násobení a dělení. Ale také další...

Petr Slípek
Příspěvek Napsal: pát 17. bře 2017 8:25:32
  Předmět příspěvku:  Re: Výuka násobení a dělení  Odpovědět s citací
Dobrý den, já se snažila se synem opravdu hodně počítat. Skvělé příklady jsou například zde http://malanasobilka.cz/rubrika/priklady/.
Příspěvek Napsal: stř 25. led 2017 7:38:36
  Předmět příspěvku:  Re: Výuka násobení a dělení  Odpovědět s citací
Ještě mne napadlo prozkoumat v modulu Wiki sekci Aktivity. Tady by se také nějaká inspirace našla 8-)
Příspěvek Napsal: úte 09. říj 2012 18:04:46
  Předmět příspěvku:  Re: Výuka násobení a dělení  Odpovědět s citací
Všem moc děkuji za Vaše příspěvky ;)
Příspěvek Napsal: pon 08. říj 2012 20:32:04
  Předmět příspěvku:  Re: Didaktika dělení  Odpovědět s citací
Vycházíme z násobení. Už ve 2. třídě pracujeme s otázkou: "Kolikrát se vejde 5 do deseti?"
Dělení vyvozujeme pomocí pomůcky misky a kolečka (Tvořivá škola). Zde procvičíme oba úsudky:
  • rozděl 10 bonbónů dvěma dětem tak, aby měly obě stejně, kolik bonbónů dostane každé dítě
  • rozděl 10 bonbónů tak, že každému dítěti dáš 2, kolik dětí podělíš


K procvičení můžete použít také "matematické rodinky". Píši o nich např. zde.
Příspěvek Napsal: ned 07. říj 2012 9:19:57
  Předmět příspěvku:  Didaktika dělení  Odpovědět s citací
Dobrý den, jsem začínající p. učitelka prvního stupně. Mám svoji první třídu ( třeťáčky) a sbírám od zkušenějších kolegů metodiky práce a zkušenosti. Pokud se bude chtít někdo podělit o své metody, když učí své žáky dělit (malá násobilka) budu velmi vděčná. Předem děkuji a budu se těšit na příspěvky. Viktorie
Příspěvek Napsal: sob 06. říj 2012 20:51:39
  Předmět příspěvku:  Re: Výuka násobení a dělení  Odpovědět s citací
Velmi pěkné pomůcky na násobení a dělení používají ve školách montessori. Např. existuje skvělá pomůcka na dělení zlomku zlomkem :-)

Ukázky např. zde: http://www.starchild.cz/katalog/nienhui ... ematika/7/
Příspěvek Napsal: pon 30. dub 2012 17:51:41
  Předmět příspěvku:  Re: Výuka násobení a dělení  Odpovědět s citací
Kdo další (třeba z návštěvníků) obohatí toto téma? Dobrých nápadů není nikdy dost a zkušenosti jsou k nezaplacení.
Příspěvek Napsal: pon 30. dub 2012 6:26:41
  Předmět příspěvku:  Re: Výuka násobení a dělení  Odpovědět s citací
Cituji něco, co není z mé hlavy, ale zajímalo by mě, co si o tom myslí učitelé:

"Majetek vyvolává lpění a další touhu po jmění. Je to princip, jemuž jsme my, naše civilizace, skočili na lep. Naší hlavní motivací je vlastnictví - něco mít, pak mít víc a ještě víc. A zase: kde a jak se to programuje? To je velice zvláštní. Programuje se to už ve škole. Hlavně v matematice. První, co se učíme, je sčítání. Jedna a jedna jsou dvě. Dvě je víc, než jedna. Dvě a dvě jsou čtyři. Čtyř jsou víc než tři. Čtyři a čtyři je osm. Osm a osm je šestnáct. To je ještě víc. Kdybychom opravdu nebyli pokryteckou civilizací a učili své děti, že celek a jednota jsou naší matricí, učily by se děti jako první "dělení". Mohly by se učit třeba: "Tohle je koláč, a když ho rozpůlím, mám dva kusy. Když ho rozčtvrtím, mám čtyři kusy. Když udělám další dělení, mám osm kusů." Učily by se ty samé číslovky, ale jinak. Nebylo by toho víc, bylo by toho pořád stejně, ale získali bychom víc dílů. A tím pádem bychom porozumněli - TENTO SVĚT VZNIKÁ DĚLENÍM JENDOTY."

(Jaroslav Dušek)
Příspěvek Napsal: stř 25. dub 2012 17:51:41


Přejít na: