Dobrý den,
myslím si, že je hlavní problém hlavně ve výchově a to zejména z rodinného prostředí. To, že neposlouchají a hrají pc hry, je pak jen důsledek - dělají si, co chtějí. Nikdo je nenaučil držet nějaké hranice a když jim je někdo nastaví, tak je automaticky chtějí zkusit - poruší je.
Třídní učitelka se žákům chce pravděpodobně líbit a proto hraje podle jejich not. To je ale z mého pohledu velice špatné, jelikož žáci mají posunutý pohled na hranice, hodnoty, ... a většina z nich nebude nějaký "morální statut
" držet sám od sebe. Samozřejmě se žákům nebude líbit, že jsou trestáni, ale pokud jsou stanovená a dohodnutá pravidla a oni je porušili, tak trest musí přijít.
Dopad řešení jejich třídní učitelky může přerůst i jí samotné přes hlavu. Žáci vědí, že když neposlouchají, tak je jenom někdo seřve - víc nic. To žáci snesou a poslouchat pravděpodobně nebudou. Hranice se pak nastavuje velice obtížně, když už byla jednou takto porušena a nepotrestána.
Osobní zkušenost.
Když učím matematiku a žáci mě neposlouchají (ne všichni), tak se k nim otočím a řeknu, že jestli nepřestanou, beru to tak, že si udělali přestávku a hodina tedy bude probíhat o přestávce, popř. po vyučování. Zabralo to, když jsem opravdu dodržel slovo a sebral jim celou přestávku. Byli naštvaní, ale věděli do příště, že to myslím vážně. Když se situace opakovala, jenom jsem se otočil a připomněl můj postoj. Někteří žáci se dokonce připojili a okřikovali spolužáky, aby byli zticha.
Osobně žáky za přestupky trestám, ale nemá to vliv na naše další jednání. Neškatulkuji žáky - špatný, hrozný, to chování, ... Prostě rušil -> potrestal jsem. Má problém a snahu ho řešit -> pomohu mu. Prohřešky nepřipomínám - stalo se.
Mám několik otázek:
O jakou hru jde?
Je hra nainstalovaná na počítačích, nebo si ji tam donesou žáci?
Mají žáci práva k instalacím na pc?
Něco by mohl zařídit správce sítě, ale žáci si pravděpodobně najdou jinou zábavu. Důraz musí být - výchova. A výchova znamená i trestání a pochvaly.
Miloš Kakfa