Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=20255
Stránka 4 z 5

Autor:  zevralová [ pon 04. čer 2012 3:49:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě

tak ona to není nejhorší třída na škole, to zdaleka ne, to jsou tam horší...ale od kolegyň jsem se přesvědčila, že na takové třídy platí tvrdý zlý režim, paní učitelka dotyčná už pomalu chraptí teď, je jí teprve čtyřicet a už má hlas jako paní bohdalová když mluví rákosníčka...

na blog by to bylo materiálu (i z jiných tříd) mnoho, ale s tím váhám, zatím raději ne..

Autor:  Zevralová [ úte 19. čer 2012 11:35:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

tak musím říci, že Pretty je skvělý, ačkoliv vlastně neříká nic nového, spoustu věcí si člověk neuvědomí.

Ale... rozhodla jsem se zkusit metodu zklidnění, tj. dokud se neuklidní, nezačít.
Oni, když viděli, že když si povídají, já jim nic nevykládám a na nic se je neptám, tak povídali ještě víc a málem to ve třídě vypadalo jako o přestávce..nechci věřit, že tato technika může fungovat.. no, vydržela jsem tam stát a čekat, až se uklidní, skoro čtvrt hodiny, ale když jsem viděla, že to má ten jejich hluk vzestupnou tendenci, tak jsem už na to dál neměla nervy, prostějim je jedno,že bychom nepokračovali. Mrzí mě, že se mi to nepodařilo uplatnit, zajímalo by mě, proč...

ale uvědomuji si duležitou věc, že chyba je na mé straně, to nepopírám, ale chci to změnit. chci být dobrá učitelka s přirozenou autoritou, ano, jsem zatím mladá(28), ale o věku to není.

Autor:  Jitka Rambousková [ úte 19. čer 2012 16:52:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

Mám kolegyni s autoritou a vážností, po které v jejich začátcích žácí házeli vlaštovky. Dnes to nikoho ani nenapadne.
Takže i čas a zkušenost hrají velkou roli.

Autor:  Jana Petrů [ úte 19. čer 2012 17:07:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

Zevralová píše:
...zajímalo by mě, proč...

Nejde jenom obyčejně čekat jako na autobus. Musíte být vnitřně aktivní, zřetelná a pevná, stát zpříma a bez pohybů. Dívat se na jednotlivé žáky tak dlouho, až Vás zaregistrují a pochopí že ČEKÁTE (začněte u toho, nebo spíš u té, kde předpokládáte nejrychlejší odezvu). A vydržte, ono to určitě přijde, jak píše Jitka.
Mimochodem, jak poznají, že začínáte PRÁVĚ TEĎ? Dobrý je nějaký váš specifický signál, zvonění na chodbě už asi ani nevnímají. A měl by to být zvuk příjemný, co já vím, třeba zvonek, flétna, triangl...

Autor:  Pavlína Hublová [ úte 19. čer 2012 18:00:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

Zevralová píše:
Ale... rozhodla jsem se zkusit metodu zklidnění, tj. dokud se neuklidní, nezačít.
Oni, když viděli, že když si povídají, já jim nic nevykládám a na nic se je neptám, tak povídali ještě víc a málem to ve třídě vypadalo jako o přestávce..nechci věřit, že tato technika může fungovat.. no, vydržela jsem tam stát a čekat, až se uklidní, skoro čtvrt hodiny, ale když jsem viděla, že to má ten jejich hluk vzestupnou tendenci, tak jsem už na to dál neměla nervy, prostějim je jedno,že bychom nepokračovali. Mrzí mě, že se mi to nepodařilo uplatnit, zajímalo by mě, proč...

Tuším, že je potřeba udělat ještě další kroky: Veřejně oznámit, že minuty, kdy není možné ve třídě učit bude třeba nahradit. A striktně nahlásit, např.: "Takže si zapisuji 5 minut náhradní hodiny." Funguje, když ten čas napíšete na tabuli.
A pak samozřejmě zařídit, že se náhrada opravdu odehraje.
Doporučuji si nasčítat takových 30 minut (předpokládám, že to nebude během jedné hodiny), a pak zajistit, aby se konala náhradní "třicetiminutová" hodina. Ideálně v jejich volném čase.

Vyzkoušela jsem na žácích 5. třídy. Stačilo jednou "protrpět" hodinu navíc. Pak už jsem jen začala významně koukat na hodiny a zapisovat po minutě na tabuli... Už jsme "náhradní hodinu" absolvovat nemuseli.

Autor:  zevralova [ stř 20. čer 2012 9:46:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

Jitka Rambousková píše:
Mám kolegyni s autoritou a vážností, po které v jejich začátcích žácí házeli vlaštovky. Dnes to nikoho ani nenapadne.
Takže i čas a zkušenost hrají velkou roli.



dekuju! tohle me tolik povzbuzuje!!
kdyz budu verit,ze zvladnu byt dobra, budu. a ja verim, jen to zatim moc nejde

jinak ja celou dobu stala, napominala, chodila po tride, ale vzdy se zklidnil konkretni zak, a za mnou opet zacal srumec, jestli chapete. tak to neni tak, ze bych jen sedela, opravdu aktivni jsem, mozna spatne nebo mozna malo:)

Autor:  zevralová [ stř 20. čer 2012 9:53:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

Pavlína: skvělá taktika, toto jsem také začala uplatňovat, a také - co nestihneme, budete mít za DÚ.
Sice nesmíme nechávat žáky po vyuč. po škole, musíme končit tak jak mají(aby rodiče věděli), ale nějak to zařídit půjde.

Ještě dotaz - jak hodnotíte domácí úkoly? pokud za ně nedám známku do žk, nebude jim na tom záležet. pokud dám, nasbírají ale moc zbytečných jedniček, které jim budou neadekvátně vylepšovat průměr.
řekla bych, že budu kontrolovat domácí úkoly souhrnně jednou za čtvrtletí třeba. asi se to tak dělá, že?

Autor:  Pavlína Hublová [ stř 20. čer 2012 16:33:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

zevralová píše:
Pavlína: skvělá taktika, toto jsem také začala uplatňovat, a také - co nestihneme, budete mít za DÚ.

S úkoly to je ošemetné - nakonec je vypracují zase jen ti slušnější, kteří notabene vůbec nezlobili.
zevralová píše:
Sice nesmíme nechávat žáky po vyuč. po škole, musíme končit tak jak mají(aby rodiče věděli), ale nějak to zařídit půjde.

To není "poškola"! To je nahrazování výuky - je třeba dát rodičům předem vědět zápisem do žákovské od kolika do kolika bude tato náhrada probíhat. Dotazy se individuálně s rodiči dají řešit, ale stačilo mi jednou vysvětlit na třídních schůzkách - především se zdůrazněním, že jde o učivo, aby uměli všichni, aby měli dost času na procvičení, a že mi jde o dobro žáků ne trest.
zevralová píše:
Ještě dotaz - jak hodnotíte domácí úkoly?

Doporučuji podívat se na PEPOUŠova vlnobití, která jsme tomuto tématu věnovali zde a zde, a možná se vám bude líbit i překlad prezentace Mýty o domácích úkolech.

Autor:  zevralová [ čtv 21. čer 2012 7:56:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

Dekuju moc, ty domácí úkoly si projedu...

ještě teď jednu věc budu řešit. Děti mají už uzavřené známky, nosí si do školy hračky, o přestávce hrají. máme volnější výuku, dám jim občas volno, aby si hráli, povídali nebo udělali výzdobu. (mám 2. stupeň) Deváťáci si přinesli prší a den nato i poker, hráli s žetonky. Nějak nevím jak k tomu přistupovat, protože, když si to tak vezmete, tak hazard se dá hrát i s prší nebo s černým petrem. někdo má karty citadely. tam se hraje na království a kupují se za žluté penízky domy. prostě nevím, poker jsem jim měla zakázat, ale 9.B je dost rebelující třída, navíc jsem byla v šoku, že si to tak suverenně nosí do školy. s třídní jsem o tom ještě nemluvila. dovolila jsem jim to,z toho důvodu, že už je to na konci roku, navíc, kdybych jim to nedovolila, udělali by mi z hodiny peklo, když jsem jim to dovolila, byli hodní, tišší, hezky hráli. Prostě poslední týden školy už s nimi nechci řešit problémy. ale jak se na karty díváte vy? poker chápu, ale co karty prší???ty jsou teoret. neškodné, hráli jsme o jko malí také

Autor:  Návštěvník [ čtv 21. čer 2012 14:09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klid ve třídě a "já tomu nerozumím"

Jen aby to za chvíli nepatřilo do finanční gramotnosti, když se pokerem dá vydělat....asi ani hazard už není to, co býval, tak se tím netrapte.

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/