Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak zvládnout 3. a 8. roč. ve výtvarné výchově...
PříspěvekNapsal: stř 04. lis 2015 18:36:44 
Dobrý den,
od 19.října jsem nastoupila na Zš jako zástup za paní, která odešla na mateřskou.
Moje aprobace je JČ + DĚJ na SŠ.
Ale učím 3.,4.,5. ročníky výtvarnou výchovu, pak češtinu, hudební výchovu na (7.roč.) a VV + HV v 8.roč.
Jde mi o to, že mi jako začínající učitelce, která nemá téměř žádnou praxi, dělá problém udržet pořádek ve třídě během hodiny.
Ačkoli mi bude 30, vypadám na 16let a pletou si mě pomalu i kolegové :-D Po zvonění mě "ženou" do třídy :-D A žáci to vnímají podobně, divili se, že někdo skoro v jejich letech by je měl něco učit..

K problému:
1) JČ a HV v 7. ročnících je téměř bez problému, žáci jsou moc hodní a dá se s nimi pracovat.

2) 8.ročníky mám z HV a VV - tam je trochu problém, protože žáci cítí tyto předměty jako odpočinkové, nic moc jim zde "nehrozí", a tak vládne uvolněnější atmosféra. Nakonec pracují, ale popravdě mám problém s tím, že jakmile třeba ve výtvarce vysvětlím na počátku hodiny, co se bude dělat a jak to mají dělat a částečně to pochopí, tak se začnou mezi sebou bavit a já si můžu už povídat co chci, i když chci něco upřesnit a dodat...jde tohle nějak odbourat?

3) Dále učím VV na I. stupni. Jsou třídy, se kterými nemám problém a děti jsou hodné. Ale...například ve 4.třídě mám opravdu problém ty malé děti ukáznit. Zpočátku jsou také hodné, naslouchají, co se bude v hodinu dít a co budou vytvářet. Máme 2 vyuč. hodiny v kuse.
První hodina je většinou vždy bezva, ale pak zazvoní na přestávku, někteří chtějí pracovat a jiní zase na wc, kluci se chtějí škádlit a nejlépe honit po chodbě. Nkěkteré tedy nechám pracovat, jiní at si udělají přestávku.
Jakmile zazvoní na hodinu, mám problém kluky uklidnit, celkově uklidnit ten "volný" ruch ve třídě, děti jakoby už nereagují na to, že začala hodina a neměly by lítat po třídě a pochodovat mezi lavicemi.
Celá další hodina je pak už narušená, děcka hučí a pokud chci něco nahlas říct všem ohledně práce, dá mi hodně námahy je zklidnit, protože jak malují a povídají si, tak moc nereagují na to, když řeknu (třeba i hlasitěji): Ted mě poslouchejte....
Jsem z toho dost bezradná, protože se snažím, aby měli ve výsledku hezké práce, ale nemám sílu na to obcházet každého zvlášt a vtloukat mu do hlavičky, co má udělat ted a za tři minuty zase každého obejít, co dělat dál..
Nicméně to zatím dělám, protože nevím, jak ty malé dětičky uklidnit. Nefunguje na ně to, co na druhý stupen nebo na žáky ze středních škol.

Může mi poradit někdo se zkušeností s prvním stupněm? Jak uklidnit ten pracovní šum, když chci něco pronést a není možné.....?
A co s těmi osmáky?...

PS: Výtvarka a hudebka nejsou zdaleka tak úžasné předměty, jak si někteří lidé myslí.... :D

Díky za odpovědi!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak zvládnout 3. a 8. roč. ve výtvarné výchově...
PříspěvekNapsal: stř 04. lis 2015 21:14:39 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2430
Doporučuji domluvit se s třídní. Kdo učí "pracovku"? Je v hodině také takový hluk?
Pomohlo mi, když jsem se dohodla s třídní a ona na některou hodinu přišla do třídy. Prostě si jen tak sedla dozadu, někdy si třeba i opravovala sešity. Třída se dokázala uklidnit.
Také jsem od ní později dostala pár rad, jak to dělá ona. Mohla jsem tak navázat na postupy, na které je třída zvyklá.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak zvládnout 3. a 8. roč. ve výtvarné výchově...
PříspěvekNapsal: ned 15. lis 2015 10:05:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 07. zář 2015 10:55:57
Příspěvky: 4
Při dvouhodinovce výtvarky vždycky zařazuju řízenou přestávku pro všechny - vysvětluju to tím, že je potřeba získat od výtvoru odstup, dát si prostor zhodnotit dosavadní práci. Druhou hodinu začínám zhodnocením práce v první hodině - zopakování, co děláme, proč a jak je kdo daleko, učíme se přijímat rady a případnou kritiku s nabídkou "záchrany" : ).


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: