Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dotaz ohledně učitelství na zkušené učitele
PříspěvekNapsal: pát 02. pro 2016 0:05:09 
Dobrý den,
jsem studentkou Učitelství pro 1. stupeň a po prvotním nadšení mě přepadl jistý pocit nejistoty. Nikdy jsem nejezdila na žádné tábory, nemám příliš zkušeností s hlídáním dětí (doteď jsem hlídala 2x na konferencích), ale více méně mě vážně lákala představa toho, že budu učit malé děti, že je budu vzdělávat, částečně formovat.

Od tohoto povolání mě odrazovala více méně velká část mého okolí - hlavně kvůli tomu, že se domnívají, že bych si u dětí neuměla získat autoritu. Což nepopírám, je pravda, že svým způsobem asi nejsem ten klasický charismatický typ učitele, který žáka zaujme.

Ale rozhodla jsem se pro toto studium hlavně na základě jedné akce - což, jak to tak vypadá, bylo možná trochu unáhlené. Každopádně, hlídala jsem poprvé děti a vážně se mi to líbilo. Měla jsem také dojem, že mě děti vážně mají rády, že se jim program líbí. I když přišly i chvíle, kdy jsem byla vážně unavená a kdy se mi trochu zdálo, že situaci ne úplně zvládám. Ale celkově, po těch třech, čtyřech dnech jsem byla nadšená.
Pak jsem tedy nastoupila na VŠ. A bavilo mě to pořád, i když na praxi jsem přece jen sundala růžové brýle a uvědomila si, že učitelství je o obrovské zodpovědnosti a pevných nervech - a nejsem si úplně jistá, jestli je mám.