Mám zkušenost, že třída přišla z 1. stupně na 2. silně motivovaná .. děti psaly vlastní básničky, příběhy, fungovaly jako kolektiv přímo ukázkově a rozhodně nepatřily všechny ke stejné "výkonnostní třídě" .. 2. stupeň a změna třídního učitele a ostatních vyučujících .. a pět let práce kolegyně z národky jako by nebylo .. (a byl to vážně hodně rychlý veletoč
)
Druhá zkušenost .. naše současná devítka, kterou jsem "vyhrála" na poslední rok jejich školní docházky. Upřímně .. KATASTROFA .. není se kde chytit, o koho se opřít .. i ti dva, kteří dosahují velmi dobrých výsledků jsou většinou spokojeni sami se sebou, takže nějaká aktivita .. k čemu? .. Tuhle třídu se snažila rozhoupat a vést jiná kolegyně (fakt šikovná) už na 1. stupni, ale jak jsme probíraly spolu nedávno, prošli devíti lety téměř netknuti snahami okolí
Takže je to o lidech
- o těch před katedrou
- o těch za katedrou
Je to o spolupráci s rodiči - a že jsou někteří na události kolem svého dítěte hodně citliví
Sama za sebe můžu říct, že se těším, že snad konečně po letech sestoupím do šesté třídy a přestanu přebírat jen osmičku a devítku, kde se z těch zaběhnutých kolejí strašně špatně vykolejuje