Mgr. Jan Zouhar píše:
Je to Váš názor, ale je potřeba si uvědomit, že pokud integrujeme témata občanky, dějepisu a zeměpisu se zaměřením na poznání současného světa, tak by asi ten název tomu měl odpovídat. O účelnosti takového spojení snad není sporu.
Souhlasím, měl jsem hlavně na mysli situaci, kdy učitel mění např. dějepis na historii, apod.
Mgr. Jan Zouhar píše:
Komplexní pohled žáka na svět je přeci důležitější než oddělené znalosti, které nevytváří ten komplexní pohled na svět.
Já jsem spíš zastánce velmi úzké spolupráce mezi předměty (kdy témata v různých předmětech na sebe navazují, v hodinách odkazování na jiné předměty, atd.). Spojení předmětů nese sebou rizika spojená s aprobací, absolvent dějepisu může mít problémy se zaměpisem, atd., může docházet k upřednostňování "toho svého" předmětu (např. Dě)a okrajovému pojetí těch dalších (Ze, Ov). Komplexní pohled na věc - člověk si věci častěji zapamatuje, pochopí, když si je zařadí do nějakých škatulek (předmětů), rozpitvá a spojí. Např. zjistí, na jakém principu pracuje motor, naučí se zákonům aerodynamiky a karosařině, prostuduje anatomii člověka a navrhne nejpohodlnější a nejzdravější sedadla, atd., vše spojí a máme auto.