Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Utvářejme v žácích elementární schopnosti
PříspěvekNapsal: stř 19. led 2011 8:44:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19. led 2011 8:25:55
Příspěvky: 4
ŠVP pro 1. stupeň jsou předimenzovány. Mělo by se vycháze ze zásady "méně někdy znamená více". Hovořím konkrétně o matematice. Učme žáky především elementárním vědomostem a dovednostem. Rozvíjejme logické myšlení. Pak se nemůže stát, že značná část žáků 2. stupně bezpečně neovládá např. násobilku, nedovede odhadnout cenu nákupu a to už nehovořím o řešení těch nejtriviálnějších slovních úloh. Úroveň žáků v tomto směru rok od roku klesá!!!!!!!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Utvářejme v žácích elementární schopnosti
PříspěvekNapsal: stř 19. led 2011 10:39:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Dobrý den,

díky za Váš postřeh.

Napadá mne, že možná by bylo vhodnější hovořit o předimenzovanosti RVP ZV, podle kterého se pak musí vytvořit ŠVP - mýlím se?

Nebo jste měl na mysli to, že RVP ZV je v pořádku, ale školy jeho rozpracování pak "přeženou" a do ŠVP dají mnohem více požadavků na děti, než chce stát?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Utvářejme v žácích elementární schopnosti
PříspěvekNapsal: čtv 20. led 2011 18:49:28 
"méně znamená více" - jak se to vezme...řada kolegů potvrdí trend "ustupování", ústupky co do kvantity i kvality -méně příkladů, lehčí příklady...jak jsme "my" mohli vůbec školu přežít? Zvládali jsme slovní úlohy i práci s textem, hodnocení diktátů a písemek klesalo o stupeň s každou chybou, dnes se doplňuje -nejen v ČJ, ale i za naučným textem bývají otázky typu doplň tvrzení, vyber z možností, odpověď celou větou je pomalu problém, reprodukce rovněž...Počet jevů je pečlivě propočítán a hodnotí se "procenta" úspěšnosti. Při doplňovacích cvičeních i/y stačí všude vyplnit tvrdé y - zaručeně máte trojku, jelikož se z půlky trefíte. Něco je špatně, ale nevyřešíme to tím, že snížíme nároky. Na druhou stranu někteří učitelé příliš lpí na učebnicích, "musí" probrat všechno, i to, co v ŠVP není - nazve se to rozšiřujícím učivem. Tady bude asi taky problém. Srovnejte učebnici přírodovědy Alter a Nová Škola - při jedné nestíháte, při druhé nevíte, co s volným časem. Naštěstí snad má většina učitelů vlastní rozum. ?
Jinak souhlasím - pamětné počítání a čtení - na to učitelé druhého stupně naříkají nejvíce.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron