Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Psaní všemi deseti
PříspěvekNapsal: pon 01. dub 2013 20:42:57 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Díky, to je dobrý nástroj. Budu to šířit dál.

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Psaní všemi deseti
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 20:56:37 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Já taky! Konečně užitečná bakalářská práce ;) :D ! Mám sice 100% přesnost, ale jen 31 slov za minutu, takže budu trénovat.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Psaní všemi deseti
PříspěvekNapsal: stř 03. dub 2013 13:41:20 
Janek Wagner píše:
... Čím dřív se to děti naučí, tím líp. ... Každopádně je to dodnes konkurenční výhoda.
...Právě, že tomu psaní všemi deseti se věnuje stále příliš málo pozornosti. Desetiletý (i mladší) žák se všemi deseti naučí rychle a rád ;-)


Zlatá slova pana Wagnera "Každopádně je to dodnes konkurenční výhoda."

Psaní všemi deseti na klasické klávesnici je v podstatě samozřejmost a většina žáků středních škol by ho měla zvládnout. Pro děti ZŠ je to jedna z hravých možností jak přejít na vyšší úroveň práce s texty na PC.

Některé dnešní technologie jsou zaměřené na čtení již hotových textů a psaní vlastních textů a myšlenek je redukované na nezbytné minimum, na které stačí palec na psaní SMS na mobilu s tlačítky nebo ohnutý ukazováček a šmatání na dotykovém displeji. Ale na skutečné psaní textů je klávesnice stále efektivní rozhraní mezi člověkem a strojem.

Celá výuka nemusí probíhat (a také neprobíhá) jen ve škole. Pro běžné používání klávesnice stačí základní výklad a krátká cvičení a hlavně přesvědčit zájemce o psaní všemi deseti, že se musejí dál snažit sami, dodržovat vysvětlené a naučené zásady a hlavně psát a cvičit a cvičit a nechat se občas opravit někým, kdo to umí (ve škole učitelkami a učiteli).
Výhodu mají žáce ve školách, kde jsou učitelé jako pan Suchoradský a další, kteří žáky psát na klávesici naučí doslova na profesionální úrovni.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Psaní všemi deseti
PříspěvekNapsal: stř 18. čer 2014 15:29:54 
Musím sem přispět, protože neznalost psaní hmatovou metodou mě dnes a denně rozčiluje na každém kroku (u lékaře, na úřadech, v kanceláři). Nejde tady jen praktickou věc, ale hlavně o ekonomický atribut. Stačí se nad tím zamyslet, jak ohromné časové ztráty tato neznalost generuje! Pokud by se na to někdo zaměřil a vyčíslil to, jsou to promarněné miliardy díky ztracenému času lovení písmenek na klávesnici. Pak nemají být na úřadech, u lékařů fronty .... :-(


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Psaní všemi deseti
PříspěvekNapsal: ned 23. srp 2015 11:54:14 
Dobrý den. Nevím jestli sem mohu položit tento dotaz. Tři měsíce se pokouším učit psaní tzv.hmatovou metodou. Můj problém spočívá v pletení si symetrických kláves. Píši je třeba spávně ale opačnými prsty. Co mám napsat levým ukazovákem, napíši často pravým a naopak. Pletu si zejména klávesy "V"a"N", "D"a"K", "T"a"Z", "J"a"K" "E"a"I". Mám obavu že až se ve svém učení dostanu k písmenu "F"a "G" budu si je plést s "J"a"H" Začal jsem se to učit asi nejčastější metodou od fjdk. Nyní se to zhruba měsíc pokouším odstranit pomocí ZAV, ale s přibývajícími lekcemi a zvyšujícím se nárokem na rychlost často nemám čas přemýšlet který ukazovák či prostředník to je zda levý či pravý. Nikde jsem o tomto problému nečetl, takže se chci zeptat, je tento problém se symetrií běžný a dá se odstranit nebo jsem smolař? Mimochodem ani na vojně jsem se nenaučil vpravo v bok aniž bych se častokrát neotočil na opačnou stranu. Stejně tak když mi někdo řekne že vpravo, musím se podívat na ruce a přemýšlet kterou rukou píšu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Psaní všemi deseti
PříspěvekNapsal: pon 24. srp 2015 7:47:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3183
Dobrý den!
Díky za dotaz. Jste na portálu pro učitele, takže se psaním všemi deseti zabýváme spíš z pedagogického hlediska. Ale třeba vám někdo i tak pomůže :-)

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Psaní všemi deseti
PříspěvekNapsal: stř 02. zář 2015 9:38:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 02. zář 2015 9:28:19
Příspěvky: 1
Zdravim vsechny.
Jsem ucitelkou na ZS a prvnim rokem budu ucit podle ZAV psani vsemi deseti tridu 6.,7. a 9. v ramci pracovnich cinnosti.Koumam a premyslim,jak deti namotitovat, jak vyuku vest aby to deti bavilo.Jeste premyslim,jak napsat tematicke plany,kdyz se postupuje podle lekci.Kolik lekci se cca prumerne zvladne mesicne?Budu rada za kazdo radu ci napad.Diky


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: