Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Integrace předmětů na ZŠ vs. rozdělování tradičních předmětů
PříspěvekNapsal: čtv 18. úno 2010 11:17:10 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Ve světě je časté, že na základním stupni vzdělávání dochází k integraci dříve samostatných předmětů. Tím se dociluje lepší pochopení souvislostí žáky. Jedním z pokusů takové integrace je předmět " natural sciences" = přírodní vědy v nižších ročnících gymnázia Open Gate. Píše se o tom v diskusní části pro gymnázia. Jaké máte vy zkušenosti s takovou možnou integrací? Považujete ji za přínosnou?

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Integrace předmětů na ZŠ vs. rozdělování tradičních předmětů
PříspěvekNapsal: pon 22. úno 2010 13:35:28 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Zdravím a zeptám se jinak. Jaké máte naopak zkušenosti s rozdělováním předmětů? Například osamostatnění literární výchovy?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Integrace předmětů na ZŠ
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2010 8:53:12 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Ahoj Zdeňku!
Můžeš nám, prosím, říci, co tě vedlo k vytvoření tohoto předmětu? Spojuješ ji i s mediální výchovou?

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Integrace předmětů na ZŠ vs. rozdělování tradičních předmětů
PříspěvekNapsal: úte 02. bře 2010 20:29:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. pro 2007 21:06:01
Příspěvky: 110
Dobrý den, my jsme takové odloučení provedli na vyšším gymnáziu a v ŠVP to zdůvodňujeme takto: "ŠVP GJO (Gymnázium Jiřího Ortena v Kutné Hoře) rozděluje tradiční předmět ČESKÝ JAZYK A LITERATURA na dva, a to na ČESKÝ JAZYK a LITERATURA. Tradiční sloučení dvou rozdílných obsahů, kde jeden akcentuje racionální poznávání, logické učení a činnosti produktivní, kdežto druhý emocionální poznávání, pamětní učení a činnosti receptivní, nenutí žáky maximálně rozvíjet ty složky jejich osobnosti, které jsou u nich vyvinuty méně."
Stejný krok plánujeme i pro nižší gymnázium.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Integrace předmětů na ZŠ vs. rozdělování tradičních před
PříspěvekNapsal: čtv 03. čer 2010 18:51:42 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
Prosím o malou spolupráci :). Ve své závěrečné práci studia Koordinátor ŠVP, zpracovávám téma Integrace vzdělávacích oborů (předmětů). Našel by se tady někdo, kdo by měl k této otázce nějaké praktické postřehy a zkušenosti ze své školy a rozdělil se o ně? Pozitivní i negativní? Děkuji

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: