Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Výchova ke zdraví
PříspěvekNapsal: pát 31. led 2014 21:37:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. led 2014 21:15:00
Příspěvky: 3
U nás máme v šesté třídě tři hodiny TV, velmi se nám to osvědčilo, protože přichází děti z malotřídních škol a každá škola má jiné podmínky pro výuku TV.
Výchovu ke zdraví máme v 6., 7., 9. ročníku.
Původně byla jen v 7. a 9. ročníku a to bylo opravdu jen "letem světem".


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výchova ke zdraví
PříspěvekNapsal: ned 16. lis 2014 12:28:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. srp 2011 9:11:36
Příspěvky: 4
Dobrý den.
Výchova ke zdraví se dá dětem objasňovat i velice zajímavým způsobem, v němž mohou pochopit i psychologické dopady na duševní i fyzické zdraví. Víme, že ze všeho nejdůležitější jsou vztahy, a to má co dočinění se znalostí sebe sama a světa ve kterém žijeme. Psychologická hygiena je nejdůležitější složkou pro uchování a rozvoj zdravého životního stylu o kterém rozhodují naše znalosti a psychické síly formující naše vztahy k sobě i ostatním.
V mezinárodní úmluvě o právech dětí se hovoří, že dítě má právo vyrůstat v láskyplném rodinném prostředí, že toto právo je mu dané již samotným početím. Rovněž má právo na vzdělávání a osobnostní rozvoj v harmonickém prostředí školy.
Znalosti ovlivňují vnímání, cítění, chápání i jednání. Vše co se děje v rodinné tradiční výchově, společnosti ale i v jiných částech světa nás vědomě, ale i podvědomě ovlivňuje aniž bychom si toho byli třeba vědomi. Je dobré dětem objasňovat a ukazovat příkladně, že všichni lidé na světě jsou pouhými lidskými bytostmi mající právo na život v míru a bezpečí, že jsou to vždy jen omezené psychologické, národní, ideologické, rasové, politické, etnické, ekonomické, mocenské ale i náboženské rozdíly vytvářející vzájemné konflikty, sváry, nesnášenlivost, války, ničení, bídu a utrpení.
Pomáhat dětem pochopit rozdíl mezi nebezpečně omezenou podmíněnou myslí, shora uvedených psychologických rozdílů a mezi celistvou myslí prosazující přirozená práva všech, vede nejenom ke zdraví, ale i k mnohem smysluplnějšímu životu než jaký nám předkládá společnost, která je sama nebezpečně podmíněna omezenými zájmy. Aby bylo možné takto nahlížet celistvě a zdravě na život, je třeba být osvobozen od omezujících negativních vlivů, což sebou nese vnitřní svobodu nahlížet na věci a události, takové jaké jsou. Jen pak opravdu pochopíme co je to opravdová láska k dětem a ostatním lidem, kterým je možné dopomoci k prolomení omezenosti.
Láska k dětem a člověku znamená, že jsme ochotni pro ně udělat něco mimořádného, a to je, naučit je milovat sebe, protože ten kdo sebe miluje chce žít v harmonických vztazích a proto rovněž miluje druhé lidi, ať jsou podmíněni jakkoliv. Tento postoj druhé neodsuzuje, neboť si je dobře vědom, že člověk je pouhou objetí společenského vlivu v části světa kde vyrůstá a žije, proto mu napomáhá pochopit co má být pochopeno.

Mějte se hezky. Milan


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: