Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Výuka slovíček pomocí "myšlenkových map" https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=131&t=25157 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Tomáš Bednář [ úte 14. úno 2017 2:44:59 ] |
Předmět příspěvku: | Výuka slovíček pomocí "myšlenkových map" |
Dobrý den, jakou máte prosím zkušenost s výukou slovíček pomocí myšlenkových map? Dělali jsme si průzkum a většina učitelů nám řekla, že myšlenkové mapy znají, myslí si, že je to motivující prvek do hodiny, pomáhá v rozvoji, ale drtivá většina je i přesto nepoužívá aktivně v hodinách. Souhlasíte, používáte mapy, nebo ne a proč? Děkuji, Tomáš Bednář |
Autor: | Ivan Ryant [ stř 15. úno 2017 15:09:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výuka slovíček pomocí "myšlenkových map" |
No a proč zrovna výuka slovíček? Proč vám jde o slovíčka, a ne o jazyk? Sémantické sítě pomáhají nejen se slovíčky, ale taky s gramatikou, sémantikou a pragmatikou jazyka. Nicméně jsou vágní a necílí na problém, který my chceme (ale vy nechcete) při studiu jazyka řešit. Jsou lepší modely syntaxe, kompozice, sémantiky, pragmatiky, etymologie... Jenže ustrnout v předpojatostech a v zajeté rutině je pohodlnější, než hledat něco opravdu užitečného pro žáky a studenty. Zvlášť když to od vás nikdo z vašich nadřízených nevyžaduje a taky vám to nikdo nezaplatí. Ale copak marnost vašeho bytí vám opravdu vůbec, ale vůbec nevadí? |
Autor: | Tomáš Bednář [ stř 15. úno 2017 16:59:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výuka slovíček pomocí "myšlenkových map" |
My se právě snažíme učit jazyk jako celek přes slovní zásobu, proto se zajímáme o výuku s využitím myšlenkových/slovních map. Věříme, že když budou existovat již vytvořené slovní mapy se zásobou, tak bude více prostoru prakticky zkoušet mluvení a kombinování gramatiky s danou slovní zásobou. podívejte se na: http://www.kreativnislovnik.cz/ a jestli máte zájem, pomožte nám. ? |
Autor: | Lada Majdlochová [ úte 28. bře 2017 19:38:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výuka slovíček pomocí "myšlenkových map" |
Dobrý den, s myšlenkovými mapami mám výborné zkušenosti. Používám je nejen při výuce jazyka. Zvláště děti mladšího školního věku si je rády dokreslují. Je však třeba s dětmi o myšlenkové mapě dále hovořit, rozebírat, tvořit a rozšiřovat. Děti si čím dál tím více nerady dělají zápisy do sešitu. Myšlenková mapa je zpestřením. Také jasně vidí, co je důležité. Nechci s dětmi dlouze pročítat učebnice, ale říci si to podstatné a dále o tom hovořit, zkoumat a nalézat souvislosti. I pro děti se specifickými poruchami učení je myšlenková mapa přehlednější než jejich často zmatené zápisy. |
Autor: | Michaela Šimonová [ sob 29. dub 2017 11:33:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výuka slovíček pomocí "myšlenkových map" |
Dobrý den, myšlenkové mapy se při výuce staly neodmyslitelnou součástí. Pokud jsem před těžkou látkou, tak jsou mapy výborným společníkem, jak problematiku vysvětlit a jak si snadno látku zapamatovat. Pro výuku slovíček doporučuji metodu, kdy se vezmou lístečky a nalepí se na nejrůznější předměty, se kterými nejčastěji chodíme do styku. Na lístečky se pak napíše překlad těchto předmětů, tím máme slovíčka neustále na očích a snadno si je zapamatujeme. Míša |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |