Lukáš Križko píše:
S byrokracijí pro učitele nesouhlasím. Učitele by se měla dotknout co nejméně, ale ředitelé jsou manžeři.
Jsou na svých místech proto, aby se v tom všem uměli vyznat. Od toho berou větší platy a mají za chod školy odpovědnost.
Nebo se pletu?
Ředitel Korda v Hydeparku jednoznačně řekl, že to s odměňováním ředitele není jednoznačně tak, jak píšeš. Rozpočet školy a fondy jsou sice v kompetenci ředitele, ale předkládají se zřizovateli...
Dál je tu ta skutečnost, že když ředitel zajišťuje jen chod, přežití, abych tak řekl, své školy, kdo a jak může efektivně řídit pedagogickou činnost? Manažer rozděluje fond odměn, podle čeho ale, podle názoru svých zástupců, podle názoru předmětových komisí? Rodičů? Všem stejně? Raději ne.
Zpráva McKinsey uvádí přetíženost ředitelů administrativou jako významný problém. Ředitel v - podle mého soudu lepších, promyšlenějších školách - (gymnázium Open Gate, školy sítě EDUCAnet, některé velké střední školy aj.) má aparát, má projektovou kancelář a pod. Je otázkou, zda by toto neměly školy mít. A nebo se vrátit ke škole jako organizační složce státu, když nás "rozpočtově zatěžuje" škola s právní subjektivitou??