Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ŠVP ZŠ SPECIÁLNÍ
PříspěvekNapsal: stř 29. čer 2011 8:41:23 
Na Vašem mikromanuálu je odpověď na tento dotaz:

. Zajímalo by mě, co si na ostatních školách myslíte o nutnosti zpracovávat jednotlivé předměty (mimi výchov) v ŠVP pro stř. MP po ročnících?
Záleží jenom na vás, jestli rozpracujete výstupy (a učivo) do jednotlivých ročníků, nebo do delších časových úseků (1.období, 2. období, 1. stupeň ...). Vzhledem k tomu, že u žáků s těžším mentálním postižením je cesta k dosažení daných výstupů delší, případně nerovnoměrná, a není jasné za jak dlouho (a jestli vůbec) je dosáhnou, považuji dokonce za vhodnější a logické rozplánovat výstupy a učivo přibližně do 3 letých cyklů. Vždy je možné v individuálním plánu zohlednit případné rychlejší pokroky.

Na stejný dotaz jsme jako škola dostali od p.mgr.Šedé jinou odpověď.
Základními kameny Metodického portálu http://www.rvp.cz jsou pestrost, komplexnost, garantovanost, kvalita obsahu.

Prosím tedy odpověď na mailovou adresu SOBji@seznam.cz.
Švp jsme jsem zpracovala do dvou tříletých a dvou dvouletých období obsahem i výstupy.
Na základě nejednotnosti Vašich odpovědí by bylo nutné přepracovat celý plán.
Děkuji za odpověď.
PaedDr.J.Sobotková


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne stř 29. čer 2011 9:42:05, celkově upraveno 1
spojení příspěvků


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ŠVP ZŠ SPECIÁLNÍ
PříspěvekNapsal: stř 29. čer 2011 10:47:13 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
RVP ZŠS,strana 16:
Citace:
V dílu I RVP ZŠS je učivo v rozsahu, který odpovídá výraznému snížení rozumových schopností žáků se středně těžkým mentálním postižením. Je strukturováno do jednotlivých tematických okruhů..Učivo takto vymezené je doporučenoškolám k dalšímu rozpracování do jednotlivých ročníků nebo delších časových úseků ve vazbě na distribuované nebo rozpracované očekávané výstupy....

Nikde není uvedeno, že by učivo nebo výstupy musely být rozpracovány do ročníků. Dále jedno z dalších doporučení tvůrců RVP znělo - rozpracovat učivo nebo výstupy do ročníků, aby se daly výsledky lépe hodnotit. V našem ŠVP jsme toto zohlednili podle typu předmětu - někde tedy máme rozpracované výstupy pro ročníky, někde pro období, jsou ale i předměty, kde jsme zvolili výstupy i učivo po obdobích. Tak, jak jsme uvážili, že to bude vzhledem k charakteru předmětu, obvyklé skladbě žáků ve třídě a možnostem hodnocení vhodné. Hodnocení máme poměrně podrobně zpracované a jsme připraveni svá řešení obhájit.

Ještě bych ráda podotkla, že ne všechny moduly Metodického portálu jsou garantované, komunitní část (moduly wiki, diskuze, digifolio, blogy) tvoří sami učitelé na základě svých zkušeností, a názorů, a také je zde možnost prodiskutovat svá případně odlišná stanoviska a společně revidovat obsah ku prospěchu všech.

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron