Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

ŠVP podle RVP ZŠS, II. díl, část D
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=151&t=5747
Stránka 1 z 1

Autor:  Věra Ešnerová [ čtv 08. dub 2010 20:41:51 ]
Předmět příspěvku:  ŠVP podle RVP ZŠS, II. díl, část D

Dobrý den,

máte někdo zkušenost s tvorbou ŠVP pro žáky s těžkým zdravotním postižením (žáci s těžkou či hlubokou mentální retardací+nejtěžší formou DMO, imobilní)?





Děkuji
Věra Ešnerová

Autor:  Lenka Říhová [ čtv 08. dub 2010 20:53:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŠVP podle RVP ZŠS, II. díl, část D

Dobrý večer, vítám Vás mezi námi. Zkušenosti by se tady určitě našly. Co přesně máte na mysli? Možná už jsou tady Vaše otázky zodpovězeny 8-)

Autor:  Věra Ešnerová [ čtv 08. dub 2010 21:24:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŠVP podle RVP ZŠS, II. díl, část D

Otázky:
1. Jak zakomponovat do švp koncept bazální stimulace, který se prolíná celým vzděláváním těchto žáků.
2. Potřebovala bych příklady činností, které je možno provádět u žáků s minimálními rozumovými schopnostmi ve vzdělávacím oboru rozumová výchova (je možno použít jako učivo prvky z bazální stimulace)?
3. Do jaké míry je možné změnit učivo a očekávané výstupy.

Děkuji
Ešnerová

Autor:  Lenka Říhová [ pát 09. dub 2010 18:23:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŠVP podle RVP ZŠS, II. díl, část D

Možností jak zakomponovat do ŠVP bazální stimulaci je víc
- vytvořit nový předmět a použít na něj disponibilní dotaci (to je případ naší školy)
- začlenit ji do jiných předmětů (smyslová výchova, rozumová, pohybová, fyzioterapie...), čímž zároveň odpovídám na vaši druhou otázku - určitě je možné bazální stimulaci použít jako obsah RV

co se týče obsahu RV, vycházejte klidně z původního rehabilitačního vzdělávacího programu - pro děti s těžkým mentálním postižením bude vždy hlavní náplní výuky orientace ve známém a bezpečném prostředí, pohybová a smyslová stimulace, nastavení nějaké formy komunikace, sebeobsluha, přijímání potravy - laicky řečeno - aby jim bylo příjemně a v rámci svých možností dostávaly smysluplné podněty, které je budou uspokojovat a rozvíjet jejich schopnosti až kam to jde :) - pro vás to znamená spíš zformulovat (vybrat z RVP) k vašemu obsahu, který s dětmi provádíte vhodné výstupy.

Ke 3. otázce - vašich žáků se zřejmě bude týkat část zabezpečení výuky žáků s kombinací postižení- RVP k tomu říká asi toto: Pro tyto žáky vytváříte IVP, který vychází z vašeho vytvořeného ŠVP, IVP respektuje možnosti a omezení jednotlivých žáků. Pokud postižení žáka neumožňuje realizaci obsahu některého předmětu, je možné nahradit tento obsah nebo jeho část obsahem jiným, který lépe vyhovuje vzdělávacím možnostem žáka. Zároveň je možné upravit očekávané výstupy a učivo tak, aby byly pro žáka z hlediska jeho možností reálné a dosažitelné.

Doufám, že moje odpovědi pro vás budou užitečné, zde je mikromanuál pro tvorbu ŠVP ZŠS

Autor:  Věra Ešnerová [ pát 09. dub 2010 21:21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŠVP podle RVP ZŠS, II. díl, část D

Dobrý večer,

mnohokrát Vám děkuji za užitečné rady!


Věra Ešnerová

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/