Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Přechod na střední školu a inovativní metody https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=159&t=665 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Mgr. Zdeněk Sotolář [ ned 21. čer 2009 13:52:31 ] |
Předmět příspěvku: | Přechod na střední školu a inovativní metody |
Podle mého názoru také paní učitelka pomůže žákům v plynulém přechodu na 2. stupeň. A jak to bude s přechodem na střední školu? Vloni jsem obeslal své bývalé žáky dotazníkem: 1) Proběhl u vás místo běžného vyučování nějaký projektový den ? 2) Pracujete v hodinách někdy ve skupinách ? 3) Vytváříte nějaké projekty, které pak ukončuje prezentace před třídou ? 4) Využíváte techniky jako bingo, volné psaní, pětilístek nebo myšlenková mapa ? 5) Debatujete ve vyučování někdy sesednutí v kruhu ? 6) Psali jste něco podobného jako absolventská práce ? 7) Slyšeli jste v hodinách pojmy jako kritické myšlení, reflexe nebo mediální výchova ? Když jsem si přečetl odpovědi, ovanul mě závan marnosti. A vzteku. |
Autor: | Mgr. Petra Stanjurová [ ned 21. čer 2009 14:01:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kooperativní výuka |
Dobrý den, pane Zdeňku, nemohl byste to konkretizovat? Kde byl nějvětší kámen úrazu? Třeba se my, učitelé na ZŠ, zamyslíme a poučíme. Děkuji za Váš příspěvek |
Autor: | Mgr. Hana Pilařová [ ned 21. čer 2009 14:34:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kooperativní výuka |
Petro .. předpokládám, že Zdeněk učí na základní škole a dotazník posílal svým žákům nyní středoškolákům Vypadá to, že zjistil, že jeho snahy střední škola pohřbila |
Autor: | Mgr. Zdeněk Sotolář [ ned 21. čer 2009 19:14:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kooperativní výuka |
Přesně tak... Moji bývalí žáci deváťáci mi napsali, že se s téměř ničím na střední škole zatím nesetkali. Ale tím nechci říci, že bychom měli na základkách vše nové a dobré zabalit. Jen jsem si tak povzdechl... |
Autor: | Mgr. Petra Stanjurová [ ned 21. čer 2009 21:57:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kooperativní výuka |
Děkuji, špatně jsem to pochopila. Takže je to běžnější spíše na základkách? Já jsem si to myslela. A přitom na středních školách jsou žáci téměř dospělí a dalo by se s nimi vyzkoušet tolik netradičních stylů. Pár let nato budou pracovat a tam je přece dobrá spolupráce základ. Takže zase Kocourkov. Hezký den všem |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ stř 24. čer 2009 14:49:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kooperativní výuka |
Rád bych doporučil vaší pozornosti doporučil příručku, která mi velmi pomohla při přípravě projektového vyučování. Její cena není velká ale hodnota veliká: Průvodce pro projektové vyučování Dalibor Naar (za přispění RNDr. Ireny Koudelkové, Ing. Lenky Zerzáňové a Ing. Evy Slejškové), 1. vydání Egredior o.s., 2004; © Ing. Eva Slejšková, nakladatelství Zajímavé učení. |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ stř 24. čer 2009 14:56:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kooperativní výuka |
Ahoj, chtěl bych se vyjádřit k vašim zkušenostem se středními školami.Tam opravdu zatím žádné inovativní metody moc nepronikly (spíše jen jednotlivci). Oni teprve připravují svá ŠVP a jsou tedy o několik let vzhledem k základním školám zpožděni. A na některých odborných školách připravují i 8 ŠVP!!!!!! Dovedete si představit tu práci? A pokud se týká gymplů - požadavky VŠ nás nutily probírat a probírat stále více látky, protože požadavky byly velmi rozsáhlé. A pak je nejrychlejší metodou výklad. Změnit myšlení a uvědomit si, že méně je někdy více, je dlouhý proces. Zdraví Jenda |
Autor: | Mgr. Zdeněk Sotolář [ stř 24. čer 2009 15:58:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kooperativní výuka |
Ahoj Jendo, vlastně jsem věděl, že se ozveš, že se musíš ozvat. Moje rýpnutí do středních škol není asi spravedlivé vůči všem středním školám, vůbec není spravedlivé vůči jednotlivcům a určitě ne vůči tobě. Práce na několika ŠVP na odborných školách musí být děsivá, ale přece jen si nemyslím, že ŠVP (kdekoliv) a inovativní (alternativní, ...) metody jsou na sobě tak závislé. To ostatně vidíme i na základních školách, které sice mají své ŠVP, ale .... nic moc se neděje. Víš, ostatně i požadavky středoškolských učitelů na nás záklaďáky jsou někdy podivné. Také občas pociťujeme velký tlak v tom, co vše jsem měli (prý) naučit. Takže bludný kruh? A kudy ven? Zdravím Zdeněk |
Autor: | Mgr. Dana Svobodová [ čtv 25. čer 2009 7:53:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kooperativní výuka |
Dobrý den, dovoluji si reagovat na ŠVP gymnázií....Víceletá gymnázia již podle ŠVP musí "jet". A co se změnilo??? Podle slov mých bývalých páťáků je to hrozné (nemohou posoudit změny). Celé dopoledne sedí, nutí je poslouchat, zapisovat - v lepším případě vyhledat v textu. Žádná skupina, kooperace, projekt! Vím, že se nedá zobecňovat. Předchozí řádky berte, prosím, jako postesknutí jedné "trefené" kantorky (stále totiž věřím, že něco z toho, co jsem dělala s žáky na ZŠ, tam "někde" zůstane a v pravý okamžik to žáci zužitkují - třeba, když se jich někdo zeptá: Co ti dala ZŠ?).... Dana |
Autor: | Pavlína Hublová [ ned 19. črc 2009 9:56:19 ] |
Předmět příspěvku: | Průvodce pro projektové vyučování |
Mgr. Jan Zouhar píše: Rád bych doporučil vaší pozornosti doporučil příručku, která mi velmi pomohla při přípravě projektového vyučování. Její cena není velká ale hodnota veliká: Průvodce pro projektové vyučování Dalibor Naar (za přispění RNDr. Ireny Koudelkové, Ing. Lenky Zerzáňové a Ing. Evy Slejškové), 1. vydání Egredior o.s., 2004; © Ing. Eva Slejšková, nakladatelství Zajímavé učení. Děkuji za doporučení. Hned jsem si knihu objednala a nelituji. Myslím, že nejvíc pomůže právě učitelům II. stupně (učím na I. stupni), protože řeší problémy (zapojení žáků a jejich motivace, projekty napříč předměty), které já až tolik řešit nemusím I tak jsem načerpala zase nové nápady. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |