Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Výukové digitální hry ve škole - pomocník nebo ohrožení?
PříspěvekNapsal: úte 10. kvě 2011 21:50:14 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 18. zář 2009 21:23:11
Příspěvky: 227
Petře,
dotazník jsem vyplnila, trvalo mi pár minut. ;)
Otázky celkem zajímavé, jen mám drobnou připomínku ke vzhledu, odpovědi mají malé kolonky a velmi špatně se mi tam psala delší myšlenka. :?
Vím, že to není tvůj dotazník, ale bohužel to tam nešlo nikam vhodně napsat.
Snad si o mě autor nebude myslet, že jsem nějaký hnidopich :lol:
Děkuji ;)

_________________
Hanka Z.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: PC a onliny hry ve výuce
PříspěvekNapsal: stř 07. bře 2012 14:03:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 05. bře 2012 20:50:50
Příspěvky: 43
Dobrý den,

snažil jsem se najít, zda neexistuje již někde diskuze na toto téma, ale nenašel sem.

Moje otázka zní: "Jaký máte názor na využívání pc her a online her při vyučování?" Případně jaké máte zkušenosti?

Příklady her:
http://logickehry.cz/h/puzzle-freak
http://www.onlinovky.cz/online-hra/1734/the-forest-temple
http://www.hry.cz/slovni-fotbal


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: PC a onliny hry ve výuce
PříspěvekNapsal: stř 07. bře 2012 17:21:01 
Nejsem učitel, takže jen názor:

Problém většiny her z výukového hlediska je, že nejsou k výuce určeny. Konkrétně se to projevuje u prvních dvou her, které jste zmínil, tak, že jejich obsah je dost chudý, rychle se ohrají. Navíc jsou určeny spíš k trávení volného času, není moc zřejmé, co a jestli vůbec něco mohou rozvíjet. Online slovní fotbal by se určitě použít dal, zvlášť v cizím jazyce, ale tenhle konkrétní je nevhodný v tom, že silně preferuje krátká slova.

Problém většiny dnešních online her je, že jsou tvořeny tak, aby s nimi hráč strávil co nejvíce času (a utratil co nejvíc peněz). K výuce mohou sloužit spíš inspirací k příkladům, např. zvolit jaká kouzla má postava rozvíjet, popsat jak bude postupovat hrou, zvážit výhody jednotlivých zbraní atd. Prostě jako náhrada kopáčů, co vykopou příkop za hodinu.

Jen názor...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: PC a onliny hry ve výuce
PříspěvekNapsal: čtv 08. bře 2012 7:10:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 05. bře 2012 20:50:50
Příspěvky: 43
Děkuji za připomínky.
Rozhodně mi nejde o to, aby žáci trávili hodiny u onlinovek místo toho, aby se učili a zpracovávali úkoly. Výjimečně se ale naskytne hodina, kdy jsou žáci už z celého dne unaveni a otráveni a jak sami říkají, rádi by si něco zahráli. Osobní názor je, že "sem tam" si něco zahrát můžeme. Myslím si, že svět her žáky velice přitahuje a když použiji v hodině nějakou mimo pc, tak jsou žáci nadšeni a pohyb jim svědčí :)
Chci si proto o tomto tématu udělat nějaký celkový obraz, jestli se dají najít hry, které nebudou jen ztrátou času, i když jde třeba jen o hodinu.
Nicméně si myslím, že to, jestli žák zabíjí nudu, nebo strategicky přemýšlí je závislé na jeho přístupu ke hře. Samozřejmě existují hry, které dávají větší či menší prostor pro nějakou realizaci. Např. sudoku nebo šachy. Toto jsou hry, které podle mého názoru mají, resp. mohou mít význam na rozvoji žákova uvažování, ale záleží, jak se k tomu žák postaví. Chce přemýšlet - nechce.
Souhlasím tak s Vašimi připomínkami, že by mělo jít o hry, které poskytují větší prostor pro realizaci. A samozřejmě jde i o jejich správné použití učitelem vzhledem k třídě.
Přemýšlím nad otázkami, že by hry měli být použitelné vzhledem k mentálnímu vývoji žáka (ZŠ, SŠ, ...). Potom by se některé mohli jevit jako nicotné, nicméně pro konkrétního žáka by mohli mít význam. Nebo druhá otázka, zda nezaměřit aktivity pro odreagování mimo využívání pc, jak se mi několikrát osvědčilo? Navíc některá témata ict se dají učit bez pc.

Děkuji za reakci


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: PC a online hry ve výuce
PříspěvekNapsal: čtv 08. bře 2012 9:57:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Miloš Kafka píše:
... snažil jsem se najít, zda neexistuje již někde diskuze na toto téma, ale nenašel sem.
Já jsem našla, přeci jen se tu vyznám :-)
Takže připojuji vaše téma k již otevřenému, abychom měli vše pohromadě.

Vaše otázka pro ostatní však platí! Tak tedy:
Miloš Kafka píše:
"Jaký máte názor na využívání pc her a online her při vyučování?" Případně jaké máte zkušenosti?
Příklady her:
http://logickehry.cz/h/puzzle-freak
http://www.onlinovky.cz/online-hra/1734/the-forest-temple
http://www.hry.cz/slovni-fotbal

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výukové digitální hry ve škole - pomocník nebo ohrožení?
PříspěvekNapsal: čtv 08. bře 2012 18:04:01 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
A co třeba tohle: http://ghetout.cz/ ?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výukové digitální hry ve škole - pomocník nebo ohrožení?
PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2012 20:27:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 05. bře 2012 20:50:50
Příspěvky: 43
Dobrý den,
děkuji za příkladnou hru ghetout.

Nechal jsem ji zahrát třeťák SŠ, veřejnosprávní činnost, složený ze samých dívek.

Hra se ujala a výstup, který mi žákyně předaly mě velice uspokojil a řekl jsem si, že jej sem ve zkratce napíšu.

Ve hře hrajete za otce rodiny, který je nezaměstnaný a chodí do hospody. Vašim úkolem je sehnat do roka nové bydlení, protože barák, ve kterém bydlíte, budou bourat.
Musíte si tedy sehnat práci, ale k některým si musíte vyřídit řidičák nebo potravinářský průkaz.
Pokud jste závislí na drogách nebo alkoholu, promítá se to do pracovního poměru, který v tomto případě často končí. Nicméně, i když nepijete a nefetujete, může se stát, že vás vyhodí.
Můžete hrát automaty, které vám dovolují vydělat si určitý obnos, ale ani jedna ze žákyň, která se zaměřily na automaty, nesplnila cíl hry. Kdežto navštěvování příbuzných poskytuje velmi dobré předpoklady pro úspěšné naplnění tohoto cíle.
Určitý obnos peněz si můžete půjčit (banka, finanční poradce), ale fin. poradce má větší úroky. Žákyně na to často přišly pozdě a neporovnaly si úroky s bankou.

Toto jsou nejzásadnější, řekl bych principy, ke kterým tato třída došla.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výukové digitální hry ve škole - pomocník nebo ohrožení?
PříspěvekNapsal: ned 18. bře 2012 18:09:23 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 22:47:03
Příspěvky: 108
Objevil jsem
http://www.nidm.cz/projekty/realizace-projektu/klice-pro-zivot/podpora-informacniho-systemu-pro-mladez/aktuality/mame-informatora

Mám rozporuplné pocity, asi bych to nenechal hrát děti samotné, výroky některých postav jsou zvláštní, ale po odehrání celé hry to pak dává jakžtakž smysl. Je dle mého ale potřeba reflexe s dětmi po odehrání hry, samotné je to jen polovičaté. Cílová skupina - tipuji devítka a výše.

Co vy na to? :-)

Petr N


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výukové digitální hry ve škole - pomocník nebo ohrožení?
PříspěvekNapsal: ned 18. bře 2012 21:05:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 31. kvě 2010 11:09:58
Příspěvky: 7
Tak jsem to odehrála celé - uf. Upřímně řečeno mi to připadá poněkud na hlavu! Má-li ten hlavní hrdiny takové úkoly, jako popovídat si s prostitutkou o její nové kariéře, sehnat slečně brigádnici práci v modelingu, mafiánovi sehnat řidiče, umožnit silákovi, aby odvalil strom, vdavekchtivé slečně, aby dostala siláka a dohodit dealerovi drog zákazníka z řad studentů školy (byť ho mezitím ohlásí policii)- tak mě prostě může jen těšit, že konečně máme instituci, která si s takovými jevy ví rady a ví, co nebohému hrdinovi poradit. Myslím, že by se v těch střediscích mládeže podivili, kdybych za nimi zašla s problémem, že v nebezpečné čtvrti pláče opilec, protože ztratil dvojče a fotbalisté jsou zoufalí ze svých růžových dresů. Jo ještě jsem zapomněla na problém školní jídelny plné krys, kde děti za zdí píší zaškrtávácí test z těch informačních středisek.

Mám obavu, že se to skutečně nepovedlo, zpracování je hloupé, nevěrohodné a celá hra nudná a už vůbec si nedovedu představit, že by na základě toho nějaký mladý člověk nabyl dojmu, že ta informační střediska mládeže jsou výborná věc.

Nikomu bych to nezakazovala - takový nesmysl stejně děti bavit nebude.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Výukové digitální hry ve škole - pomocník nebo ohrožení?
PříspěvekNapsal: ned 18. bře 2012 21:45:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 05. bře 2012 20:50:50
Příspěvky: 43
Dobrý den,
na zmiňované hře INFORMÁTOR se mi líbí grafické zpracování a několik rozhovorů či úkolů.
Na konci hry jsem si ale snad správně všiml věty, že je město zase šťastnější. Nevím ,jak se na to mám dívat, když jsem pomohl pokryteckému politikovi do křesla.
Také pomáhání při testu mi přijde trochu mimo dobré mravy. Škoda, že hra neumožňuje VOLBU. Rozhodnout se, jestli jim pomůžu při testu nebo ne. Navíc tam sedí učitelka, která by mě asi měla zastavit, když už ne ty krysy.
S mladšími žáky bych hru nehrál, protože prezentuje bez možnosti volby špatné mravy.
Se staršími žáky bych hru nehrál, protože neumožňuje VOLBU svých skutků. Prostě jenom klikám, hra běží a nic z toho.

Můj názor
Miloš Kafka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron