Děkuji za připomínky.
Rozhodně mi nejde o to, aby žáci trávili hodiny u onlinovek místo toho, aby se učili a zpracovávali úkoly. Výjimečně se ale naskytne hodina, kdy jsou žáci už z celého dne unaveni a otráveni a jak sami říkají, rádi by si něco zahráli. Osobní názor je, že "sem tam" si něco zahrát můžeme. Myslím si, že svět her žáky velice přitahuje a když použiji v hodině nějakou mimo pc, tak jsou žáci nadšeni a pohyb jim svědčí
Chci si proto o tomto tématu udělat nějaký celkový obraz, jestli se dají najít hry, které nebudou jen ztrátou času, i když jde třeba jen o hodinu.
Nicméně si myslím, že to, jestli žák zabíjí nudu, nebo strategicky přemýšlí je závislé na jeho přístupu ke hře. Samozřejmě existují hry, které dávají větší či menší prostor pro nějakou realizaci. Např. sudoku nebo šachy. Toto jsou hry, které podle mého názoru mají, resp. mohou mít význam na rozvoji žákova uvažování, ale záleží, jak se k tomu žák postaví. Chce přemýšlet - nechce.
Souhlasím tak s Vašimi připomínkami, že by mělo jít o hry, které poskytují větší prostor pro realizaci. A samozřejmě jde i o jejich správné použití učitelem vzhledem k třídě.
Přemýšlím nad otázkami, že by hry měli být použitelné vzhledem k mentálnímu vývoji žáka (ZŠ, SŠ, ...). Potom by se některé mohli jevit jako nicotné, nicméně pro konkrétního žáka by mohli mít význam. Nebo druhá otázka, zda nezaměřit aktivity pro odreagování mimo využívání pc, jak se mi několikrát osvědčilo? Navíc některá témata ict se dají učit bez pc.
Děkuji za reakci