Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Přínosy zavádění ŠVP ve školách
PříspěvekNapsal: ned 12. říj 2008 18:28:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. pro 2007 21:06:01
Příspěvky: 110
Ačkoliv osobně souhlasím s názorem, že nechat 100% tvorby ŠVP (především osnov) na školách samotných byl krok zbytečně revoluční, vidím již první konkrétní přínosy vykonané společné práce učitelského sboru. Jedním z těch, které se u nás již v plné míře projevily, je TÝMOVÝ CHARAKTER práce učitelů. Výrazná potřeba TÝMOVÉ PRÁCE u nás jednoznačně vznikla v souvislosti s navrhováním, plánováním a promýšlením projektů, které jsme chtěli do ŠVP zařadit. Začleňování projektové práce do výuky byl proces, v jehož průběhu se jednak vyvíjelo chápání pojmu PROJEKT (od prostého ČINNOSTNÍHO VYUČOVÁNÍ MIMO LAVICE až ke skutečnému naplnění této metody, tedy k vyučování, během něhož se REALIZUJE určitý ZÁMĚR), jednak vznikala víceméně pevná soustava projektů pro nižší, nyní i vyšší gymnázium. Zatímco osnovy pro ŠVP se dají rozdělit na části, které mohou zpracovávat učitelé i individuálně, při přípravě větších projektů je individuální práce téměř nemyslitelná. Proto právě při práci na projektech začali učitelé na naší škole velmi intenzivně spolupracovat a tuto spolupráci pak přirozeně přenesli i do ostatních sfér své práce. Výměna zkušeností, učebních pomůcek a materiálů, písemných prací apod. je u většiny z nich dnes již samozřejmostí. Pokud máte na svých školách, jak o tom občas slýchám, problém s ochotou učitelů navzájem spolupracovat, nabízí se řešení: pokuste se jako doplněk obvyklé výuky vytvořit a zavést systém projektového vyučování.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Přínosy zavádění ŠVP ve školách
PříspěvekNapsal: pon 13. říj 2008 21:03:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Jirka uvádí jako viditelný přínos skutečnost, že u nich ve škole začali učitelé skutečně týmově spolupracovat.

Celkem mu to závidím :cry: . U nás jsme sice v dílčích obdobích během sestavování švp také spolupracovali, možná by se to i dalo nazvat týmovou prací, ale byly to spíš jen "výkřiky". Teď v době, kdy podle ŠVP učíme a potřebujeme provádět změny, by se nám schopnost týmové práce velmi hodila. Musím říci, že to se mi jako koordinátorovi nepodařilo docílit.

Je pravda - taky mám zkušenost stejnou jako Jirka, že kolegové, kteří zavedli projektovou výuku do praxe jsou schopni spolupráci i v ostatních oblastech (většinou).

_________________
Petr Krupka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: