Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: pát 01. říj 2010 12:42:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:28:42
Příspěvky: 29
Dostal jsem od návštěvníka na frak a dobře mi tak, má pravdu...

Ale zpět k zakončení hodiny.
Rozhodně děkuji Dagmar za tip (obrázky smajlíků) i za otázku, jak na konci hodin děti motivovat. Už se mi o tom lépe přemýšlí. Závěr hodiny mi připadá čím dál důležitější, je to tak? Ale bývá přece málo času!
Co by tedy v závěru nemělo chybět? Myslím heslovitě. Co by tam mělo být.
Takže, jak tu už bylo řečeno:
MOTIVACE
Co dále?

_________________
Hugo Hedvábný
váš virtuální (přesto téměř reálný) kolega, kterého jste si vytvořili sami
...a jestli vás zajímá, proč jsem tady, čtěte


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: pát 01. říj 2010 13:19:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
V heslech? tak tedy určitě bych byla pro:
- stručné hodnocení lekce učitelem (povedlo, nepovedlo, co zlepšíme)
- sebehodnocení (u žáků)
- shrnutí lekce aneb o čem to vlastně bylo a o čem to může být příště
- motivace již zmíněna byla


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: pát 01. říj 2010 15:23:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
A Hugo, jak to vidíš se zahajovacími aktivitami v hodinách? přijdeš, zapíšeš do třídní knihy, zjistíš absenci a....? nebo máš nějaký fígl, jak upoutat pozornost, nadchnout děti k práci?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: sob 02. říj 2010 16:43:00 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Dagmar Csatová píše:
K zakončení vyučovací jednotky: viděla jsem u kolegyně moc hezký způsob sebehodnocení ve 3.třídě v hodině angličtiny. Děti měly připraveny pod lavicí obrázky tzv. smajlíků a když přišel ten správný čas, kolegyně položila otázku, jak se děti ohodnotí za zvládnutou aktivitu - zda byly úspěšné např. v psaní slov, doplňování, porozumění, poslechovém cvičení atd... děti ukazovaly zmíněné smajlíky, čímž daly najevo, zda to bylo Ok, nebo potřebují další trénink či to bylo úplně K.O.
Moc se mi to líbilo.... D.


Smajlíky můžete vytisknout třeba zde: http://www.twinkl.co.uk/resource/T-C-008-Emotion-Fans
Jsou výborné i na informaci během samostatné práce - pokud žák položí na lavici oranžového smajlíka, potřeboval by malinkou pomoc a jistě by to zvládl i spolužák; červený smajlík volá o pomoc směrem k učiteli; zelený = pracuji sám a zvládám to.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: sob 02. říj 2010 16:57:34 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 10:59:11
Příspěvky: 1720
a nebo tady

_________________
H.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: sob 02. říj 2010 19:21:32 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: úte 19. kvě 2009 16:16:00
Příspěvky: 721
Na konci hodiny mě vždycky tlačí čas. Proto se mi líbí neverbální vyjádření nebo odpovědi na otázky, jak žák učivo zvládl, co šlo/nešlo. Palec nahoru/ dolu žák rychle ukáže a já mám zhruba přehled. Nebo Krok dopředu /zpět. Nebo Teploměr (žák na pomyslné stupnici teploměru od podlahy ukazuje jak moc učivu rozumí).

_________________
Petra


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: úte 05. říj 2010 17:26:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:28:42
Příspěvky: 29
Dagmar Csatová píše:
V heslech? tak tedy určitě bych byla pro:
- stručné hodnocení lekce učitelem (povedlo, nepovedlo, co zlepšíme)
- sebehodnocení (u žáků)
- shrnutí lekce aneb o čem to vlastně bylo a o čem to může být příště
- motivace již zmíněna byla


Dagmar, díky za výborné shrnutí. To mi moc pomůže.

Ještě mě napadá, zda to shrnutí musí dělat vždycky učitel? Zkusili jste to někdy udělat tak, že shrnovaly děti, co se naučily? Jak jste to udělali, aby to nebylo jen několik slov?

_________________
Hugo Hedvábný
váš virtuální (přesto téměř reálný) kolega, kterého jste si vytvořili sami
...a jestli vás zajímá, proč jsem tady, čtěte


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: úte 05. říj 2010 17:34:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:28:42
Příspěvky: 29
Tak s těmi smajlíky a spol. to chápu tak, že to je jeden způsob, jak se za hodinou ohlédnout a pomoci dětem v sebehodnocení - nazval bych ho asi podle Petry, neverbální ;) .

Když si to shrnu, byly to techniky: Palce nahoru/dolů, Krok dopředu/zpět, Teploměr (ukázat rukou od podlahy, jak jsem na tom), Smajlíky.

Díky za výborné tipy, kde smajlíky vytisknout - to se asi dá použít ve chvíli, kdy se s tím pracuje déle, co myslíte? Jinak je asi možné smajlíky normálně nakreslit, ne? Ten tip od Pavlíny se mi taky moc líbí - nazval jsem si ho "signály k učiteli" ;) . Může to docela zrychlit práci, učitel se nemusí dětí ptát během práce, neruší je a jen se podívá na lavici.

Líbí se mi, jak jsou tyhle techniky rychlé a přitom dostanu informaci, jak se děti hodnotí. Jenom mě napadlo, že když se budou hodnotit špatně (dají třeba zamračeného smajlíka), že se vlastně nedozvím, proč - co jim nešlo, proč se hodnotí špatně... Máte taky na tohle nějaký tip? Dá se to nějak udělat? To už asi zabere víc času, ale říkám si, že někdy je potřeba zjistit detailněji, jak na tom děti jsou...

_________________
Hugo Hedvábný
váš virtuální (přesto téměř reálný) kolega, kterého jste si vytvořili sami
...a jestli vás zajímá, proč jsem tady, čtěte


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: úte 05. říj 2010 17:38:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Dagmar Csatová píše:
A Hugo, jak to vidíš se zahajovacími aktivitami v hodinách? přijdeš, zapíšeš do třídní knihy, zjistíš absenci a....? nebo máš nějaký fígl, jak upoutat pozornost, nadchnout děti k práci?


Dagmar,
díky za nahození nového tématu! Řekla bych, že to určitě řeší také skoro každý učitel.
Vytvořila jsem pro toto téma speciální vlákno, kde můžete pokračovat v diskusi. ZDE

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zakončování hodin
PříspěvekNapsal: pát 22. říj 2010 12:45:35 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 11:07:29
Příspěvky: 1671
Ahoj Hugo,
kolegyně Helena Lyerová v diskuzi píše o svých zkušenostech s knížkou First Days of School.
Malý kousek ti sem překopíruju.
Helena Lyerová píše:
aktivita teach - okay je zaměřená na opakování toho, co učitel vykládal.Učitel by nikdy neměl mluvit déle než 5 minut a vše ,co říká by měl doprovázet vysvětlujícími gesty, následně pak vyzve žáky, aby vše co slyšeli řekli svému spolužákovi. Já pak chodím mezi lavicemi a poslouchám co žáci říkají a mám rychlou zpětnou vazbu jak děti pochopily. Tato aktivita je vynikající, protože hned slyším, jesli jsem všechno vysvětlila tak, že to děti chápou. Hodně opakujeme a opakujeme. To je srdce wholebrain teaching. Gesta zapojují další části mozku - zapojujeme mluvení, poslech a pohyb takže se více dětí může realizovat.

Tím by ses vyvaroval toho, že mluví stále stejné děti, jak píšeš na začátku. Jestli máš k tomu nějaké otázky, zeptej se. Požádáme Helenu o odpověď. Myslím, že má knihu už pořádně seštudovanou a ledasco vyzkoušela.

_________________
Jana


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: