Michal Černík: Kyky ryký, dobrý den! PrvoukaJak zasadili semínko - po poslechu příběhu mohou děti zopakovat, jak bude příběh pokračovat. Vtip je v tom, že v závěru kohoutek opět zasadí semínko. Tak mohou děti zopakovat celý příběh znovu.
Jak si chtěli postavit domeček - výchozí motivace pro povídání o "obydlí" různých zvířat. S+K obchází různá zvířata (zajíc, kretk, včely, kočka, ježek) a zjišťují, jak vypadají jejich "domečky". Lze ve vypravování pokračovat: Každý žák si připraví předem informaci o svém zvířátku a jeho "obydlí". Třída pak pokračuje vyprávěním, jaká zvířátka mohli S+K ještě navštívit - vše může probíhat formou dramatizace.
MatematikaJak udělali dobrý skutek - K+S obchází zvířátka a chtějí jim pomoci. S pejskem oběhli chalupu. Zatleskej tolikrát, kolikrát oběhli s pejskem chalupu. Hlídali housátka - vymýšlejte slovní úlohy o tom, kolik housátek je na louce a kolik jich plave v rybníce. Vytrhali kopřivy, aby pomohli kytičkám - vytvořte malované slovní úlohy (kolik je kytiček, kolik je kopřiv) a ptejte se - Kolik zůstane rostlin, když utrhneme 3 kopřivy? apod.
Jak ochutnávali zásoby - Vytvořte modely sáčků se zrníčky, semínky, drobečky. Žáci manipulují s modelem/modely (ideální, když má každý svůj sáček a např. kolečka), tvoří slovní úlohy a zobrazují. Obměna: Zobrazte k napsanému příkladu slovní úlohu a vyřešte. Společně "ujídejte" ze sáčků a říkejte, kolik ještě zůstává.
Více ve
wiki.