Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Opomíjená kompetence učitele: vypravování
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=325&t=19059
Stránka 1 z 1

Autor:  Pavlína Hublová [ stř 19. říj 2011 11:41:21 ]
Předmět příspěvku:  Opomíjená kompetence učitele: vypravování

V modulu Wiki mne zaujal komentář k heslu Storytelling, klíčová kompetence učitele, kde Petra Marková píše, že "každý učitel by měl opravdu dobře vyprávět a tato kompetence je zatím opomíjená."

Souhlasíte s nutností této dovednosti v učitelské profesi? Je dovednost vypravování důležitá pro všechny učitelské profese, nebo pro některé více a pro některé méně?

Autor:  Jana Petrů [ stř 19. říj 2011 13:14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opomíjená kompetence učitele: vypravování

Pavlíno, díky za "vytažení" tohoto tématu do diskuze. Také jsem o tom uvažovala :) .
Myslím, že tuto kompetenci je možno označit vpravdě za Klíčovou (velké písmeno záměrně). Úspěch učitele v jakémkoli předmětu závisí především na tom, jak dokáže zaujmout žáky, a to zas na tom, jak poutavě jim látku podá. Musí umět oslovit jejich emoce, protože žák citově angažovaný přijímá vše mnohem lépe. A to nejen na prvním stupni. I v přírodovědných předmětech se dá z poznávání udělat vhodným způsobem podání dobrodružství, které stojí za to podniknout. A nemluvě např. o biografiích objevitelů, vynálezců apod.
Myslím, že mnoho učitelů se stydí podávat látku angažovaně. Zbytečně. Jen je třeba to zavádět asi postupně, nevím, jak by na to reagovali puberťáci, kteří na to nejsou zvyklí.

Autor:  Pavlína Hublová [ stř 19. říj 2011 17:31:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Opomíjená kompetence učitele: vypravování

Jana Petrů píše:
I v přírodovědných předmětech se dá z poznávání udělat vhodným způsobem podání dobrodružství, které stojí za to podniknout. A nemluvě např. o biografiích objevitelů, vynálezců apod.
Myslím, že mnoho učitelů se stydí podávat látku angažovaně.

Souhlasím. Trocha herectví, špetka komiky a kapička nadsázky. To by byly nádherné hodiny.

Souhlasím, že ne každý má povahu na to být hercem (chtělo se mi napsat kašparem, ale nenapsala jsem 8-) ). Možná, jak také připomínáš, začít malými krůčky - s ohledem na žáky, ale já přidávám i ohled na osobnost samotného "herce".

Dokázali bychom tu vyprodukovat takový maličký "krokoměr učitele-vypravěče"?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/