Mgr. Jan Zouhar píše:
A jak je od toho vzdálená běžná školská realita? Dalo by se to vůbec změřit?
Raději bych tuto otázku nechala nezodpovězenou. Jsou totiž velké rozdíly mezi jednotlivými učiteli. Jedna odpověď by mohla výrazně podcenit znalosti a dovednosti učitelů, jiná zase nadhodnotit stav ICT dovedností skupiny učitelů.
Každý z nás by si měl sáhnout do svědomí a zamyslet se nad tím, jestli
- považuje své znalosti/dovednosti za dostatečné;
- dokáže svými znalostmi/dovednostmi držet krok se svými žáky (učitelky na 1. stupni to mají podstatně jednodušší);
- ustojí situaci, kdy budou žáci schopnější než on.
Ale teď se dívám na název tématu a myslím, že jsem se trochu odklonila. A proto přidám myšlenku, že ICT není jedinou cestou, jak se vyhnout jednostrannosti. Co třeba:
- zajímavé knihy a časopisy?
- konference a kulaté stoly?
- kurzy a semináře?
Nacházíte v některém z těchto okruhů zajímavou inspiraci?