Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 18:15:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Dobrý den,

to mi přišlo velmi vtipné (připomnělo mi to film Škola základ života, kde Kulík říká, jak přijel ujec a vypli elektřinu :lol: ) - žákovi zapomenutí úkolu zároveň neprojde, ale také se z toho nedělá hned věda, pokud jde o jednotlivou událost, a ne o chronickou záležitost.

U chronickým nenosičů jsem slyšela taklovýto tip - nemělo by se to stál problémem učitele, ale mělo by to zůstat problémem žáka. Takže žák si sám stanoví sankci, která nastane, když opět nepřinese úkol. Učitel dohlíží jen na to, aby sankce nebyla "vytáčkou". Dohoda je taková, že sankce se uděluje i tehdy, když dítě "náhodou" onemocní (nebo se stane něco pjiného, nečekaného...) a úkol například v takovém případě nepošle mailem apod. Velmi účinné.

Máte nějaké své další triky, jak na to?

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 19:47:42 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Mgr. Norbert Tlustý píše:
Žák, který úkol nemá se často cítí trapně a je mu také líto, že se nemůže zapojit. S úkoly totiž velmi často pracujeme formou hry nebo kvízu apod. Zapomínání úkolů je proto čím dál vzácnější.


Milý Norberte,
mohl byste nám konkrétněji popsat vaše hry a kvízy? Byla by to pro nás jistě zajímavá inspirace. Děkuji

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 19:53:07 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
A ještě bych na téma domácích úkolů přidala jeden názor... Občas se rozhlížím i na blozích zahraničních učitelů. Když mne něco zaujme, poprosím kamarádku, aby mi pomohla s překladem. Nebudu dlouho napínat a tady je malá citace, která se zrovna k domácím úkolům váže:

Citace:
Jestliže se žácí vzpírají domácím úkolům, možná z dobrého důvodu. Výzkum ukazuje, že není jakýkoliv důkaz o tom, že existuje teoretický přínos domácího úkolu. Výzkum dále ukazuje, že není žádný čistě teoretický přínos domácích úkolů před střední školou. A dokonce i na úrovni střední školy, výzkum jen ukázal propojení mezi lepším prospěchem a vypracovaným domácím úkolem (pozn. lepší známky není to samé jako vzdělanost).
Ve zkratce, možná že problémy s úkoly jsou dány tím, že je zadáváte.


Originální text: For the Love of Learning
Můj blogový překlad a komentáře: PEPOUŠův nápadník

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: ned 14. bře 2010 20:13:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Díky, Pavlíno, za pohled do zahraničí.
Napadá mne takhle rychle od stolu, že by bylo ale strašně důležité vědět, kde a jak byl výzkum prováděn. Také je strašně důležité, jaké typy úkolů mají autoři výzkumu na mysli. Jakékoliv? Nebo určité typy?
To vše samozřejmě velmi ovlivní interpretaci výsledků. Prostě u nás to pak nemusí být třeba zcela pravda, nebo naopak :-).

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: stř 22. zář 2010 17:29:03 
Já jsem letos zavedla systém, kde testy jsou hodnoceny procenty a jejich prměr za pololetí je základem pro známku. A protože jsou vždy problém známky hraniční (uniklo mi to jen o jeden bod, jedno procento...), tak kolem hranic jsou cca 5% nahoru a dolu zóny, ve kterých rozhodují plusy a mínusy (a jedna z věcí, za které jsou mínusy je zapomínání). Plusy a mínusy se navzájem nulují a rozhoduje to, co převažuje... Plusy jsou za aktivitu, bonusové otázky v testech, dobrovolné úkoly, různá oživení výuky atd.
5 za zapomínání se mi nelíbí, navíc bych jako učitel nevěděla, jak je pak počítat (a pokud je pak nepočítám, nemusím je dávat, že...)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: čtv 22. pro 2011 14:16:14 
dobrý den.Já dávám zazapomenutí jaké koliv pomucky 1 puntík za 3 takove puntíky dávám za 5 do žákovské knihy a je to viřešené a když to pokračuje dále tak to vede ke třídní dutca a dále


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: čtv 22. pro 2011 21:56:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Tak mě napadá, že asi budou různé důvody, proč konkrétní žák zapomene pomůcku nebo domácí úkol. Takže i řešení a reakce učitele by měly být různé...

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: pát 23. pro 2011 10:38:35 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Jen, abychom se pak v té různosti nezamotali.
Hlavní pravidla vidím ve spravedlivém a důsledném přístupu. Když jednou něco společně nastavíme, je třeba to důsledně (a u všech) dodržovat nebo společně opět změnit, pokud to nefunguje.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: pát 23. pro 2011 13:01:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
A také mě napadá, že asi budou i různé důvody, proč konkrétní žák nezapomene pomůcku nebo domácí úkol. Třeba proto, že na některého žáka dohlédnou rodiče, ale na jiného ne... Pak bychom měli posílat černé puntíky rodičům? Ovšem oba zmíněné případy se ve skutečnosti neliší - ani jeden žák se o své pomůcky aktivně nestará - jen ten první má zodpovědné rodiče... Stejný problém spatřuji i v domácích úkolech - kdo je vlastně dělá? Žák, jeho maminka, sestra, spolužák, kamarád... ???

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co děláme se žákem, který nenosí pomůcky?
PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012 20:19:16 
Dobrý den, dovolte abych se připojila k diskuzi jako rodič notoricky zapomnětlivého syna. V nižších ročnících jsem byla schopná na přípravu domácích úkolů dohlédnout, ale nyní je syn v šesté třídě a je to prostě katastrofa. On prostě není schopen zapsat si všechny úkoly, jinak si to nedovedu vysvětlit. Všechny zákazy, tresty, domluvy selhaly. I když vím, že můj jedenáctiletý syn má věk na ohlídání si svých povinností,ověřuji si úkoly u spolehlivých kamarádů, i tak to neuhlídáme. Učitelé mě jistě mají za matku, která se nezajímá, ale věřte že se zajímám a trápí mě to.Syn měl již dvakrát třídní důtku za neplnění úkolů a bohužel to stejně nepomohlo,na druhou stranu mi přijde nespravedlivé, aby byl stejně potrestán ,,nepořádník" a kluk který šikanuje spolužáky či učitele, jako je to na naší škole.V našem případě poznámky a pětky nefungují a myslím si a teď se na mě nezlobte , by tyto zastaralé formy trestu do dnešní školy ani patřit neměly, děti by se měly spíše lépe motivovat, nemyslíte?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron