Návštěvník píše:
1. Moje dcera chodí na 8.leté Gymnásium do 1. ročníku. Bohužel, v naší škole pár učitelů dává 5 Za jedno zapomenutí třeba knihy. Bohužel, známka za zapomenutý sešit, či knihu je ohodnocena stupněm obtížnosti 3 (tedy stejný, jako za malý test).
2. Dále prosím o radu, jak postupovat v případě, když mi dcera oznámila, že dostali známku za písemnou práci. Dostala za 1. Ona si tam našla chybu a šla ji oznámit paní učitelce. Ta jí tedy opravila písemnou praci na 2 ( jednička jí utekla o půl bodu).. Od té samé paní učitelky dostala ale 5 za zapomenutí knihy do hodiny.
Očekávala jsem, že si paní učitelka takového chování bude vážit a škrtne jí třeba tu 5 za ten zapomenutý sešit.
Bohužel, spletla jsem se.
Mám tedy učit dceru raději se k ničemu nepřiznávat?
ad 1. I já mám syna na gymnáziu a museli jsme se velmi rychle přizpůsobit výrazně tvrdším podmínkám než na základní škole. Přijali jsme to s vědomím, že se gymnázia považují za výběrová a tudíž si mohou diktovat svá (výrazně náročnější) pravidla.
ad 2. Učitel je také jen člověk. Proto doporučuji domluvit se s paní učitelkou osobně. Předpokládám, že když jí sdělíte svůj pohled na věc, i ona vám vysvětlí svou reakci. Je možné, že si v tu chvíli vše neuvědomila, měla zrovna roztříštěnou pozornost a známku opravila zcela mechanicky...
Zapomínání pomůcek je věčné téma a každý se s tím pereme, jak to jen jde. Pan Koten ve své knížce Škola? V pohodě! doporučuje mít v zásobě pomůcky (předpokládám, že ty, co nám ve třídě nechali mimozemšťané by se daly použít), které sice budou funkční, ale rozhodně nebudou tak kvalitní a pěkné. Takže pero zapůjčím, ale tohle ožužlané...
S prvňáčky to mám trochu jednodušší, rodiče ještě reagují na zápis v deníčku. Takže, když žáček nemá lepidlo nebo nůžky, zapůjčím výměnou za deníček, kam hned píšu, že prosím o doplnění chybějící pomůcky. Když mi pomůcku vrátí, vrátím děcku deníček. Mám tak kontrolu, že mi bylo vše vráceno (taky zapomínám, nestíhám, jsem nepozorná...).