Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Hodnocení integrovaných žáků
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=331&t=17721
Stránka 3 z 3

Autor:  Ivana Černá [ sob 02. črc 2011 15:58:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Mgr. Hana Fišerová píše:
Mgr. Lenka Říhová píše:
Podle mého názoru, když dítěte pracuje na horní hranici svých možností, má nárok na jedničku, ať se výstupům blíží nebo ne. Určitě všichni zohledňujeme snahu, a když integrovaný žák dělá co může a na co má, proč ho demotivovat horší známkou. Tady ovšem může učitel narazit..."proč on (integrovaný žák) má jedničku a já (snažící se trojkař, který na víc nemá, kdyby se rozkrájel) ji nedostanu". Dá se toto dětem vysvětlit?

Mám úplně stejný názor, pracuje na maximu, do puntíku plní IVP, připravuje se víc, než ostatní děti a proto si 1 zaslouží. Vysvětlení ostatním dětem se mi zatím daří, nejsem si ale jistá, zda s přibývajícím věkem nebudou "protesty" silnější. Jsme teprve ve 3. třídě.

Složitější bude s nastupující pubertou udržet výkonnost současných třeťáků - zkušenost mám takovou, že se spolehnou na "papír" z poradny a pak se diví jeho nesplněným bodům a z toho vyplývajícího hodnocení.Je třeba je půběžně aktivizovat, někdy opravdu i s tím papírem v ruce - podívej se, vzpoměň si, co máš splnit... Žák s IVP může dostat nejlepší i nejhorší známku...
A připomínat povinnosti je nutné i rodičům, i oni podepsali , že...A opět platí - raději včas 8-)

Autor:  Návštěvník [ pon 12. pro 2011 11:03:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Dobrý den,nejsem učitel,ale maminka chlapce s Aspergerovým syndromem.Ráda bych reagovala na téma hodnocení integrovaných žáků. Syn v současnosti navštěvuje 8.ročník ZŠ. Nemá IVP,ani úlevy a vše musí dělat jako ostatní. Bohužel,když škola nechce,tak s tím nic neuděláme. Ale to zde rozebírat nechci. Myslím,že slovní hodnocení je k ničemu,když se pak převede na známky,tak jsou rodiče rozčarovaní. Motivační jednička se dá dát vždy. Důležitější je přístup učitelů. Špatný přístup přivádí tyto děti do velkých emočních vypětí a ty se pak mohou vyhrotit v agresivní chování. Porucha PAS ve spojení s pubertou je opravdová zkouška života a já doufám,že ji zvládnem. S pozdravem

Autor:  melbery [ pon 07. kvě 2012 14:41:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Dobrý den,

prosím Vás vyučujete na Pedagogické fakultě v olomouci? Děkuji.
melbery@post.cz

Autor:  Lenka Urbanová [ pon 07. kvě 2012 15:14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Melbery, obávám se, že nevíme, koho se ptáte (a vlastně ani na co). Můžete upřesnit?

Autor:  Návštěvník [ úte 15. kvě 2012 15:55:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Pracuji jao asistentka u žáka s DMO ve 3. třídě.
Žák má bud samé jedničky, nebo se mu horší, jiné nezapisují. Musím mu radit,tak si to přeje paní učitelka, mimochodem je žák romského puvodu, takže se jeho maminka chlubí, jak má chytré dítě zatímco ona a otec mají zvláštní školu.Onen žák má dyspraxii a nižší iq 79.
Já se domnívám, že v podstatě nezvládá běžné učivo základní školy a přesto se ohodnucuje známkou výbornou.Je chyba, že není na vysvědčení dáno: "Je integrovaný, známka na míru" :-))
Co vy na to?

Autor:  Mgr. Hana Pilařová [ úte 15. kvě 2012 19:05:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Žák by měl mít vytvořen individuální vzdělávací plán a podle něj pracovat a být hodnocen. I jeho se týká celá hodnotící škála, takže pokud nenaplňuje body svého vzdělávacího plánu, měl by bát hodnocen podle něj. Na vysvědčení by se pak měla objevit poznámka, že byl vzděláván podle IVP.

Autor:  Vítězslav Jersák [ úte 15. kvě 2012 21:01:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Díky za diskuzi, i tady se dá čerpat ke státnicím z TV. Jenom bych si vyprošuju to rozdělování na hlavní a vedlejší předměty:p...chápu že TV má na mnoha školách nízkou úroveň, ale já byl na škole, kde měla nízkou úroveň i matematika a taky to z ní nedělá méněcenný předmět...

Autor:  Návštěvník [ pát 11. led 2013 16:45:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Dobrý den, mám podobný problém, pracuji jako školní speciální pedagožka a učitel popírá, že žák s kombinovanými těžkými poruchami učení potřebuje integraci, přesto, že máme posudky, doporučení na IVP atd. NEvím, jak se k této věci postavit, škola je povinna poskytnout takovému žákovi integraci a podpůrná opatření (IVP), učitel přesvědčuje rodiče o tom, že to není potřeba, že žák potřebuje jen klid a čas a doučování, odmítá IVP (chce, aby jej rodiče stáhli), drží nad žákem ochranou ruku, říká, že žádná vyšetření a papíry nejsou potřeba, ani není potřeba integrace. Žáka ale hodnotí tak, jako by IVP měl (hodnotí jej k jeho možnostem). Je možné takto žáka hodnotit, když nemá IVP (není mu prokazatelně poskytována žádná podpora) jen proto, že učitel přesvědčil rodiče, že mají IVP stáhnout, že žádné papíry nejsou potřeba a že on sám ví nejlépe, jak dítě hodnotit?
Myslím si, že pokud rodiče stáhnou integraci a IVP, nemůže učitel žáka hodnotit na dobré slovo - zkrátka tak, jak se mu zachce. Pokud si rodiče nepřejí, aby byl žák integrován, tak bychom ho měli hodnotit standardně.


Návštěvník píše:
Pracuji jao asistentka u žáka s DMO ve 3. třídě.
Žák má bud samé jedničky, nebo se mu horší, jiné nezapisují. Musím mu radit,tak si to přeje paní učitelka, mimochodem je žák romského puvodu, takže se jeho maminka chlubí, jak má chytré dítě zatímco ona a otec mají zvláštní školu.Onen žák má dyspraxii a nižší iq 79.
Já se domnívám, že v podstatě nezvládá běžné učivo základní školy a přesto se ohodnucuje známkou výbornou.Je chyba, že není na vysvědčení dáno: "Je integrovaný, známka na míru" :-))
Co vy na to?

Autor:  anita.kubisova@seznam.cz [ stř 17. dub 2013 15:02:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení integrovaných žáků

Dobrý den,já bych vám napsala své zkušenosti .Syn má 11 let.Od druhé třídy má potvrzené ADHD a a nikdy nikdo na základní škole mu nebyl schopný se mu věnovat,tak jak by potřeboval.Píše dvoustránkové testy,v sešitech má napsaný....POZORNOST,po přípravě atd.Ve škole V anglické jazyce mu učitelka řekla,že je rozmazlený fracek.Z jeho úzkostnými stavy.Pořád jen poslouchám,jak ve škole neplní to co má,že zapomíná,nedává pozor,ale o tom ten syndrom je.Místo toho,aby ho ve škole povzbudili,tak ho jen zašlapávají a tím nemá žádné sebevědomí.Muže mi někdo poradit,jak dál?Moc děkuji Anita

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/