Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=331&t=18085
Stránka 1 z 1

Autor:  Blanka Hančarová [ čtv 05. kvě 2011 13:51:49 ]
Předmět příspěvku:  Dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP

Dobrý den,
vidíte nějakou cestu jak ošetřit dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP v rámci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami? Uvažuje se o možnosti dítěti vystavit individuální vzdělávací program nebo jej vzdělávat jako dítě s LMP?

Vede se na toto téma nějaká odborná diskuse na MŠMT?

Děkuji,

Hančarová

Autor:  Mgr. Hana Pilařová [ čtv 05. kvě 2011 15:57:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP

IVP můžete sestavit na doporučení poradenského pracoviště. Toto pracoviště by vám mělo dát rovněž doporučení podle jakého programu dítě vzdalávat.

Autor:  Jana Blažková [ čtv 05. kvě 2011 20:30:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP

Klíčové je slovo hraniční. Pokud dítě vypadne z intervalu určeného pro LMP a nemá jiné postižení, obvykle mu poradenské zařízení nedoporučí ani integraci. Takže určitě nejdříve vyšetření a doufejte, že doporučení pomůže.
Jsem skeptická, protože máme dva roky zkušeností s dítětem, které je prakticky odsouzeno k trvalému neúspěchu...takže porušujeme nepsané a dítěti pomáháme na vlastní triko. Prošlo třemi různými poradenskými zařízeními a opravdu mu jen pár bodů chybí. Je to bezmoc, ale třeba u Vás to bude lepší.

Autor:  Lenka Říhová [ pát 06. kvě 2011 11:27:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP

Jana Blažková píše:
Jsem skeptická, protože máme dva roky zkušeností s dítětem, které je prakticky odsouzeno k trvalému neúspěchu...

Naprosto s vámi souhlasím, po"honu na čarodějnice" se zařazováním dětí do programu praktických škol, se poradny bojí potvrdit lehké mentální postižení a jejich zprávy jsou velmi diplomaticky napsané...fráze jako "na spodní hranici širší normy, na spodní hranici podprůměru..." a podobně, staví ředitele do obtížné situace, kdy na jedné straně je patrné, že žák nějakou formu podpory potřebuje a na straně druhé pro potřeby výkaznictví není přesně definovaný jeho status.
Doporučuji trvat u poradenského zařízení na konkrétní formulaci závěru, kdy podle přílohy č.3 Směrnice MŠMT k integraci ... má mít speciálně pedagogické vyšetření doporučené náležitosti, v tomto případě bod b)výklad závěrů vyšetření pro potřeby vzdělávání, jednoznačný konkrétní popis vzdělávacích potřeb žáka včetně doporučených pedagogických postupů a bod c)návrh organizační formy vzdělávání žáka, tj. návrh na individuální integraci, návrh na zařazení do speciální nebo specializované třídy atd...včetně zdůvodnění. Předpokládám, že poradenské zařízení doporučí alespoň IVP a potom škola může vycházet z paragrafu 2 Školského zákona “ vzdělání je založeno na zásadách zohledňování vzdělávacích potřeb jednotlivce“ a IVP si nastavit, jak žák potřebuje (snad ;) ).

Autor:  Mgr. Zdeněk Sotolář [ pát 13. kvě 2011 20:54:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP

A při stanovené lehké mentální retardaci už musí do SPC?

Autor:  Mgr. Hana Pilařová [ pát 13. kvě 2011 20:57:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP

Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
A při stanovené lehké mentální retardaci už musí do SPC?

ne. může být integrováno na běžné ZŠ a vyučováno dle IVP sestaveného podle přílohy RVP upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

Autor:  Lenka Říhová [ pát 13. kvě 2011 21:50:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dítě s intelektem v hraničním pásmu LMP

Aby škola mohla žáka vzdělávat jako integrovaného s lehkou mentální retardací, MUSÍ mít tuto diagnózu potvrzenou z příslušného poradenského zařízení, tedy SPC (speciálně pedagogického centra). Nestačí lékařská zpráva.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/