Již delší dobu v tomto fóru diskutujeme o praktických zkušenostech s integrací.
Probíráme dobré, ale i špatné zkušenosti.
Jste pro integraci, nebo proti?
A je například podle vás nějaký rozdíl mezi integrací dětí se zdravotním a sociálním znevýhodněním?Pro zajímavost dva názory, které zazněly v jiném fóru o
inkluzi.
Jarmila Klaudysová píše:
Dobrý den,
já si myslím, že inkluze je pro společnost přínosem. V běžné základní škole mají možnost se setkávat děti zdravé i děti s postižením. V běžném životě se také tito lidé setkávají a jejich životy se prolínají. Dodnes potkávám lidi, kteří se na postiženého člověka na ulici dívají jako na exotické zvířátko.
Inkluze by neměla vést k rušení speciálních škol, ale naopak inkluze by měla přivést do běžných základních škol spolu s postiženými dětmi i specialisty - speciální pedagogy, kteří by měly s inkluzí pomáhat a zapojovat se do ní. Nemyslím si, že by pedagogové ze speciálních škol, díky inkluzi v běžné základní škole, přišli o místo - naopak v mnoha běžných základních školách mohou kvalifikovaně doplnit pedagogický sbor.
Inkluzi na běžných základních školách podporuji a také se jí aktivně účastním.
Miroslava Sedlárová píše:
:D Dobrý den, souhlasím s Ivanou, problém je také ve financování škol. S inkluzí souhlasím, ale není vždy možná, jelikož je ovlivněna jak od rod. prostředím, školním prostř., finan., jedincem, který má být inkl. prostě působí zde mnoho faktorů, které inkluzi ovlivňují. Velmi důležitý je přístup celé společnosti, dále škol a pedagogů, kteří se na inkluzi mají podílet. Z mé praxe vím, jaký je problém získat finance na asistenta do školy. Cesta za inkluzí bude opravdu dlouhá, musí se mnoho změnit. Určitě by se speciální školy rušit neměly a za současného stavu žáků, kdy nám opět počty žáků stoupají?