Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Právní změna podmínek vzdělávání
PříspěvekNapsal: pát 30. zář 2016 12:39:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 30. zář 2016 12:05:01
Příspěvky: 1
Po sledování vývoje českého školství a směřování výchovy rodičů dnešních dětí bych byla pro zcela zásadní změnu ve vzdělávacím systému. Současné školství je nastaveno tak, že pojem učitel, jeho právní postavení, jeho možnosti a pravomoci jsou znehodnoceny a podhodnoceny (nejen platově). Žák a jeho rodič je ten, kdo diktuje. To je pro mě nepochopitelné. Pro mě je dnešní učitel spíše entuziasta a hlavně chudák. A to je chyba.Učitel musí být jako dříve Pan Někdo.
Zkráceně a velmi stručně se pokusím popsat stěžejní body změn:
Změna by měla spočívat v první řadě v právním nastavení systému vzdělávání a to tak, že:
Základní teze - škola je v podstatě firma a má svoji firemní kulturu.
1. Rodič uzavírá se školou Smlouvu o vzdělávání a podepisuje Školní řád.
2. V tomto řádu jsou přesně stanoveny práva a povinnosti jejich dětí.
3. Při porušení jejich povinností následuje: a) domluva, b) písemná výtka c) vyhazov ze školy.
4. Učitel tu není od výchovy dětí, ale od toho, aby je učil daný předmět. Výchova je věcí rodičů.
5. Milí rodiče, nelíbí se Vám, že se s Vaším problémvým dítětem, které se neumí chovat a Vy je v tom ještě podporujete proti učitelům, nechce nikdo nad rámec svých povinností ( tedy povinnost učit daný předmět) zaobírat? Najděte si placenou soukromou školu, tam to za peníze jistě bude rád někdo dělat.
Další podstatná změna by byla v hodnocení žáků a to tak, že:
1. Budou ke každému předmětu jednotné automatizované testy. Výsledná známka bude tedy jednoznačná. Rodiče nebudou moci chodit "orodovat" za lepší známku a poplivávat učitele a spekulovat o nesmyslech a poté zdržovat třídní schůzky a otravovat ostatní normální rodiče líčením toho, jaký že je jejich Pepíček chudáček (a přitom je jen třídní blbeček).
2. Maturita na gymnáziu je logicky jiná než např. maturita na nějaké střední odborné škole. Nutně tedy nemusí a ani nemůže být ze stejných předmětů. Proč tedy trvat na maturitě z matiky, když např. zdravotní sestra ze střední školy nebude potřebovat v nemocnici řešit limitu blížící se k někonečnu ani integrál a naopak gymnazista nemusí vědět, jak se píchají injekce. Přesto budou mít oba střední vzdělání, každý však jiného zaměření. Vysokoškolský diplom je přece také každý jiný a státní zkoušky taky různé. Inženýr stavař přece není Doktor medicíny a naopak. A že matika je nutná k podpoře logického myšlení? Není a všichni nemohou, nechtějí a ani nepotřebují ve svém životě a práci myslet logicky. Logické a jednoduché.
Třetí změna by byla v tom, že žáci, kteří z důvodu své snížené inteligence nestačí výuce a nejsou tedy schopni jako většina dodržovat pravidla vzdělávání, budou navštěvovat speciální školy, kde se jim bude věnovat speciálně pro různá postižení školený personál. Na tom není nic špatného, je to bohužel realita.
Domnívám se, že kdyby se naše školství začalo ubírat v souladu s těmito pravidky, časem by se nastavil řád, systém a pořádek a někteří rodiče a žáci by si uvědomili, že škola je tu kvůli nim a ne obráceně.


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne pát 30. zář 2016 14:03:26, celkově upraveno 1
úprava předmětu tématu


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: