Ahoj Marci,
"no jaká je travička - zelená - tak si vem zelenou pastelku" -
TOOO NEEEEEEEEEEEE
Rozhodně toto dětskou tvořivost nepodporuje, já sama jsem výtvarku neměla ráda, protože mě právě tímto způsobem někdo vedl. Až na VŠ se můj přístup k ní změnil a podle přístupů a metod, které jsem se tam naučila postupuji i s dětmi při VVČ.
Vždyť když někdo negativně kritizuje můj obraz nebo obraz dítěte - kritizuje vlastně naší osobu - a to se nikomu nelíbí.
Hodně používám ve výtvarce prvky artefiletiky, mě i děti to moc baví. Využívám knihy
Dívej se, tvoř a povídej a
Výtvarné čarování.Proto volám -
dejme dětem při tvoření volnost - dílka, která z tvoření vzejdou mi někdy berou dech a říkám si proč ze mě jako z dítka něco takového nevzešlo - protože "vem si na to červenou barvičku a pozor ať nepřetáhneš" (šably by mohly být dalším tématem diskuse) moc tvořivost nerozvíjí.
PS: velice mě Marci těší, že článek, který zde cituješ, je od mé bývalé kolegyně, se kterou jsme pracovali ve spec.MŠ a nyní přednaší didaktiku VV na UJEPu