Návštěvník píše:
Zora Syslová píše:
Naopak – mně připadá docela logické, že když chci u dětí rozvíjet dovednosti, jakými je řešení problému či schopnost naučit se rozhodovat, musím cíleně připravovat takové podmínky a činnosti, í?
A to mi tedy řekněte jak rozvíjíte kompetenci k učení. to by mne tedy hodně zajímalo.
Pokusím se uvést pár příkladů, jak se snažím rozvíjet u dětí kompetence k učení:
chválím děti, když se jim něco povede, ale i za maličkosti
snažím se zařazovat experimenty a pokusy do výchovně vzděšlávacího procesu, které jsou u dětí velmi oblíbené
chodíme pravidelně do obecní i městské knihovny
mám v zásobě pracovní listy pro předškoláky k různým tématům, děti ví kde je najdou
a při různých dalších činnostech, je to všechno tak provázané, že se to nedá takhle striktně oddělit
Př. dítě si prohlíží encyklopedii zvířat s kamarádem, povídají si o obrázcích zvířat, které tam vidí, povídají si o zkušenostech se zvířaty z domácího prostředí, počítají pavoučí nohy, . . .
Ke které kompetenci teď dítě směřuje
Odpověděla jsem Vám na Vaši otázku