Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Klíčové kompetence v ŠVP https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=351&t=2945 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | Návštěvník [ úte 07. pro 2010 0:03:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klíčové kompetence v ŠVP |
Zora Syslová píše: Naopak – mně připadá docela logické, že když chci u dětí rozvíjet dovednosti, jakými je řešení problému či schopnost naučit se rozhodovat, musím cíleně připravovat takové podmínky a činnosti, í? A to mi tedy řekněte jak rozvíjíte kompetenci k učení. to by mne tedy hodně zajímalo. |
Autor: | Michaela Gondeková [ úte 07. pro 2010 11:19:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klíčové kompetence v ŠVP |
Návštěvník píše: Zora Syslová píše: Naopak – mně připadá docela logické, že když chci u dětí rozvíjet dovednosti, jakými je řešení problému či schopnost naučit se rozhodovat, musím cíleně připravovat takové podmínky a činnosti, í? A to mi tedy řekněte jak rozvíjíte kompetenci k učení. to by mne tedy hodně zajímalo. Pokusím se uvést pár příkladů, jak se snažím rozvíjet u dětí kompetence k učení: chválím děti, když se jim něco povede, ale i za maličkosti snažím se zařazovat experimenty a pokusy do výchovně vzděšlávacího procesu, které jsou u dětí velmi oblíbené chodíme pravidelně do obecní i městské knihovny mám v zásobě pracovní listy pro předškoláky k různým tématům, děti ví kde je najdou a při různých dalších činnostech, je to všechno tak provázané, že se to nedá takhle striktně oddělit Př. dítě si prohlíží encyklopedii zvířat s kamarádem, povídají si o obrázcích zvířat, které tam vidí, povídají si o zkušenostech se zvířaty z domácího prostředí, počítají pavoučí nohy, . . . Ke které kompetenci teď dítě směřuje Odpověděla jsem Vám na Vaši otázku |
Autor: | Zora Syslová [ stř 22. pro 2010 16:20:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Klíčové kompetence v ŠVP |
Děkuji Míše, že v podstatě odpověděla za mě. Kompetenci k učení asi nejlépe rozvíjí skutečně povzbuzování dětí k tomu, aby samy objevovaly, hledaly odpovědi na otázky atp. Pro učitelku to znamená hlavně nedávat dětem hotové informace a nesrážet jejich sebevědomí, které pak vede k apatii a pasivitě. Co naopak kompetenci k učení rozhodně nerozvíjí jsou nám starším tak dobře známá "zaměstnání", kdy jsme si děti posadily do kroužku a hezky jim vše vysvětlily, případně jim řekly či poradily, jak přesně mají vše udělat. A to samozřejmě všem naráz (aby náhodou někdo o něco nepřišel) ať se mu to líbilo nebo ne. |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |