Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Kázeňské problémy v MŠ
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=351&t=677
Stránka 2 z 2

Autor:  Bohunka Trelová [ stř 15. zář 2010 20:30:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kázeňské problémy v MŠ

Někde jsem četla názor psychologa, že chlapci si "na vojáky" hrát mají. Pokud se jim tato aktivita zakazuje v dětství, vykompenzují si ji prý násilnějším chováním v dospělosti. Taky z takových chlapců je větší procento těch, z kterých se stávají vojáci z povolání. Absolutně netuším, kolik je v tom pravdy. Svým vlastním dětem jsem také kupovala pistolky, ale vše se odehrávalo v mezích, nikde se žádné "mrtvoly" neválely.
Ale co se týká her v MŠ, já takovéto aktivity nepodporuji. Vysvětluji dětem, že střílet po někom, a tím ho vlastně zabít, je naprosto hloupé a jen hloupí lidé se k něčemu takovému sníží. Kupodivu, děti to chápou, i když se jedná o hru. "Zabíjecí" hry se prostě ve školce neprovozují. Tečka.

Autor:  Jana Kneřová [ čtv 28. dub 2011 8:53:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kázeňské problémy v MŠ

Zatím jsem tu řešili tyto kázeňské problémy: ječící (vzteklé) děti, plačící (úzkostné) a střílečky kluků.
Jestli se potřebujete ještě o něčem poradit, klidně napište.

Autor:  Návštěvník [ úte 27. lis 2012 1:03:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kázeňské problémy v MŠ

Teď mluvím o zdravých dětech spíše dítěti. Jak usměrňujete děti, které bezdůvodně bijí jiné děti nebo mluví sprostě nebo nadávají jiným dětem? Co když se věta "promiň už to nikdy neudělám a pohlazení" stane frází a vidíte, že to dítě nemyslí vážně a navíc pokračuje ve svém chování? Posazení ke stolečku s činností nepomáhá. Opakování pravidel kamarádského soužití v MŠ - bez efektu. A co když už jste v koncích a bohužel řeknete, že dostane na zadek nebo mu ukážete vařečku, ale to také nemá efekt (vím, je to nepedagogické). Dítě má radost, ví, že na něho nemáte, nemůžete ho potrestat.
Jak konkrétně mu naznačíte, že se chová nevhodně (krom toho, že mu to řeknete, vysvětlujete, znázorňujte pomocí pohádek, příběhů, divadla...)

Odpoledne přijdou rodiče a neposlušné dítě (ne, nežalujeme na něho)seřežou již v šatně a máte pocit, že to je jediné, co na něho zabere.

Autor:  Ilona [ stř 12. pro 2012 20:18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kázeňské problémy v MŠ

Bohunka Trelová píše:
Zdravím Vás, Petro,
máte pravdu. Pohladit dítě po hlavě a omluvit se není to pravé ořechové. Zvlášť když mu to nařídí učitelka. Dítě jen provede něco, co je po něm žádáno, ale vnitřně s tím nesouhlasí. Něco jiného je, když tento "rituál" už dokáže dítě zvládnout samo od sebe. To je už velmi dobrý výsledek naší práce :D .
Ale vrátím se ke konkrétním "problémům" a ke způsobům řešení v naší třídě. Jak to tedy u nás chodí. Pokud si děti neubližují, stane se jen něco menšího, dokáží si již takový problém řešit samy. Naučila jsem je říkat frázi "Nedělej mi to, mně se to nelíbí". Zní to možná banálně, ale pomáhá to. Samozřejmě, že předcházelo posezení, kde jsme si vysvětlili vše ohledně vhodného chování. Tehdy jsme si vlastně i stanovili pravidla chování, která děti znázornily výtvarně a jsou vystavena na viditelném místě. Dnes už to funguje tak, že starší děti dokáží přivést "potížistu" k pravidlům a ukázat mu, které pravidlo porušil :) .
No a větší problémy - to je vždy individuální a velmi specifické. A hlavně, popsala bych asi celou stránku vysvětlováním. Zkusím to zobecnit. Stane se problém. Zavolám si děti, kterých se to týká a snažím se dopídit příčiny. Děti už jsou naučeny, že se nemá lhát, umějí se přiznat. Opravdu. Jsou totiž za to vždy pochváleny. Ne za přečin, ale za to, že našly v sobě odvahu přiznat se. Pak společně rozebereme, co se stalo špatně a jak by to bylo vhodné napravit. Nechám děti, aby způsob nápravy našly samy. Ony už moc dobře vědí, jak se zachovat. Umějí uznat svou vinu a nést popř. následky. A pokud se problém opakuje neustále, zasedne "třídní rada" :lol: . Sedneme si do kruhu, nastíním, co se děje a děti se k problému samy vyjadřují a navrhují způsoby řešení. Ono ani není důležité, co děti navrhnou, jako to, jak se cítí onen výtržník. Pocit, že mne "nikdo nemá rád" není příjemný nikomu, ani dospělému. Já osobně si myslím, že ono dítě něco podobného prožívá. Děti ale vždy skončí u toho, že "mu dáme ještě jednu šanci" :D .
Nevím, milá Petro, zda jsem vystihla to, co jste si přála slyšet. K tomuto tématu by se daly psát romány :D .
Možná by se přidaly i ostatní kolegyně :?: .


Dobrý den, ráda bych se zeptala jak řešíte situaci, kdy má dítě opakované kázeňské problémy.To už mu přeci druhou šanci dát nemůžete.Přijde mi tento postup při opakovaných přestupcích stejně neefektivní jako pohlazení kamaráda po hlavě.

Autor:  Návštěvník [ čtv 25. dub 2013 14:02:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kázeňské problémy v MŠ

Velmi se mi líbily dotazy i odpovědi a tak mi to nedalo a chtěla bych se zeptat teprve začínám a tak nemám skoro žádné zkušenosti popsané situace se mi relativně daří zvládat, ale trápí mě problém při spaní dětí děti se přímo těší až budu mít odpolední, protože i když se snažím aby vše probíhalo podobně jako u ostatních kolegyň, nyní již po klidném uložení dětí po poslechu pohádky začínají 1-4 děti rušit postupně usínající s mojí bezmocností ruch narůstá od vysvětlování, mračení se, připomínání, že mladší děti potřebují spát a tito je ruší nakonec se dostávám do fáze kdy už mi to připadá nesnesitelné a tak obcházím rušivé děti přikrývám je domlouvám jen však odejdu od jednoho druhý začne dokonce se mi i stávalo, že děti to braly jako hru a postupně zlobilo dětí více. Samozřejmě jsem zkoušela všelijaké odměny typu kdo bude hodný vstane dřív, dostane omalovánku, zábavnější činnost pak jsem přidala i tresty rušil si budeš vstávat dele. Časem se to mírní, ale je to již několik měsíců a vůči ostatním dětem se cítím hrozně oni pěkné spí a já nejsem schopná vyřešit ty "zlobivce", aby je nerušily předem děkuji všem za radu ;)

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/