Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte se
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=363&t=8001
Stránka 1 z 2

Autor:  vittoria@seznam.cz [ pát 07. kvě 2010 12:06:10 ]
Předmět příspěvku:  Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte se

Dobry den,
pracuji jako osobni asistent na Stredni zemedelske skole v Italii a mam velmi dobre zkusenosti. Tady jsou postizene deti zarazovany do normalniho kolektivu a funguje to vyborne.
Mate-li dotazy podrobnejsiho charakteru, rada vam na ne odpovim.
Ahoj Vladka

Autor:  Mgr. Jan Zouhar [ pon 10. kvě 2010 6:21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte se

Zajímalo by mne kolik postižených dětí je v jedné třídě a jaká jsou to postižení.

Autor:  Mgr. Irena Savková [ pát 04. čer 2010 10:12:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobrý den Vlaďko, zajímalo by mě, v které části Itálie pracujete, zda jsou tam také klasické speciální školy, kolik máte dětí ve třídě, věkové složení, kombinace postižení.
Děkuji
Irena

Autor:  Vlaďka [ stř 08. pro 2010 16:16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobrý den pane Zouhare a paní Savková,

v Itálii byly zrušeny speciální školy již před 35ti lety, takže již z tohoto sdělení je zřejmé, že Česká republika je někde úplně jinde. Sama se velmi přikláním k inkluzivnímu vzdělání, vidím v něm jedinou správnou cestu do budoucnosti.
Ve třídě je zhruba patnáct žáků, každá třída má jednoho až dva žáky s postižením a to jakéhokoliv typu. Na střední školu nechodí pouze žáci s těžkým mentálním postižením či úplní ležáci. Tak např. se ve třídě vyskytuje chlapec 16 let, mentálně na úrovni 4-6 let. Ve třídě funguje absolutně výborně, spolužáci mu pomáhají a mají ho rádi. Společnost je na tyto lidi "nastavena" a není to pro ně žádným překvapením. Věkové složení je dle navštěvované třídy. 15ti letí v prváku atd.

Děkuji za dotazy, v případě potřeby kdykoliv ráda na dotazy odpovím.
S pozdravem
V.Kršková

Autor:  Jana Kneřová [ čtv 09. pro 2010 3:10:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobrý den,
mohla byste mi prosím přiblížit onoho 16.letého chlapce. Rozumím dobře tomu, že chodí do třídy se stejně starými dětmi, tedy 16ti letými?

Autor:  Mgr.et Mgr. Věra Gošová [ čtv 09. pro 2010 11:03:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Zajímavé, mám ale jeden dotaz, který by byl ovšem širší diskuzi. Pokud je ve třídě chlapec, kterému je biologicky stejně jako vrstevníkům, ale psychika je někde na 4-6 let - co se asi může ve škole naučit. Myslím, že speciální školy u nás jsou pro děti skvělé právě tím, že se přizpůsobí výuka a vzdělávání ne věku biologickému, ale psychickému. Jak tedy funguje samotné vzdělávání dětí s postižením v Itálii? Díky za odpověď

Autor:  Ing. Vladimír Helešic [ čtv 09. pro 2010 19:00:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobrý den,
téma diskuse mě zaujalo. Za prvé z pohledu oné střední zemědělské školy. Souhlasím s předchozím příspěvkem, že co se asi naučí věkem 16-letý žák s mentální úrovní 4-6 letého dítěte na střední škole? Pokud je to pouze o pocitech, aby byl dotyčný žák zařazen s vrstevníky, když jsou speciální školy v Itálii zrušeny, tak to chápu. Jiná možnost není. Nepředpokládám, že s takovým mentálním postižením je pro něj odborná výuka nějakým přínosem. Třeba se mýlím a máte jiné zkušenosti a byl bych rád, pokud by Jste se o ně s námi podělila!
Za druhé z pohledu zrušení speciálních škol v Itálii před 35 lety. Je otázkou proč k tomu došlo. Možná z důvodů finančních nebo že by z důvodů inkluze ( intergrace ), aby se jakkoli postižení žáci cítili lépe ve společnosti s těmi " normálními"? Ale nepředpokládá nikdo, že zrušením speciálních škol, jak je naznačováno o několik příspěvků výše, se žáci s nějakým handicapem, když budou navštěvovat běžné školy, se naučí stejně jako ty "zdravé"? Obecně je to zaujímavé téma a je potřeba o tom v širším měřítku diskutovat. A takový poznatek ze zahraničí určitě diskusi obohatí.

Autor:  Lucie Kuchťáková [ pát 10. pro 2010 9:04:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobrý den Vlaďko,
zaujala mě vaše zkušenost z Itálie. Je možné se s Vámi spojit emailem?

Autor:  Lenka Urbanová [ pát 10. pro 2010 9:25:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

No ale ne že něco zajímavého proberete jen v mailech ;-) Myslete na nás!
Na druhou stranu jestli Lucie domluví spolupráci... pak třeba jejím prostřednictvím budeme mít Vlaďku "blíž"...
Lenka

Autor:  Vladislava Kršková [ pát 10. pro 2010 9:43:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pracuji jako osobní asistent na škole v Itálii - ptejte

Dobrý den,
speciální školy nebyly jistě zrušeny kvůli financím. Speciální pedagogové, osobní asistenti, asistenti pedagoga ti všichni pracují v jeslích, školkách, základních a středních školách. Takže investice je obrovská. U nás je stále slyšet tvrzení, že školy nemají finance ani zkušenosti ani zkušené pedagogy. Samozřejmě. Pokud nezačne proces fungovat nikoho "zkušeného" ( už samo slovo napovídá ) nenajdeme. Takže se budeme neustále vymlouvat na fakt, že školy nejsou připraveny. Ony i po dvaceti letech nejsou připraveny. Někde se musí začít. Ve chvíli kdy se přenesou finance ze škol speciálních na běžné školy a s nimi se přesunou i speciální pedagogové, stát to finančně nezatíží. Alespoň takové zkušenosti jsou ze zahraničí.
Co se týká vzdělání šestnáctiletého chlapce na Střední škole, mohu odpovědět asi tolik. Jede podle IVP, stejně tak jako by pracoval na jiné škole. Je to častý dotaz, co on se tam může naučit, když počítá do dvaceti a ostatní probírají typy zemědělských strojů? Hlavní roli zde hraje proces socializace. Následně fakt, že dítě jde ze základní školy dál a rodiče nemusí řešit, co s ním? Střední zemědělská škola navíc je výbornou variantou, protože disponuje celou řadou venkovních i vnitřních laboratoří, kde se studenti učí praktickým věcem. Lze tedy kombinovat výuku s praktickými dovednosti.
Dost často se také u nás vyskytuje názor, jak takový žák může mít jedničky na vysvědčení, když jeho spolužák má čtyřky. Známky opravdu znamenají velmi málo, zvláště pak proto, že "jiný" spolužák odejde po pěti letech studia s formálním listem, že vychodil za těhle a těhle podmínek školu a ostatní žáci odcházejí s maturitním vysvědčením.
S pozdravem
Vladislava Kršková

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/