Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=535&t=17255 |
Stránka 6 z 6 |
Autor: | Návštěvník [ pát 13. kvě 2011 8:10:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Lucie Slejšková píše: Otázka je, zda rozumíte oba stejně pojmu interaktivní výuka. Pojďme to vzít vážně a bavme se o tom, nakolik může být výuka bez IWB stejně efektivní jako s ní. 1)Interaktivní výuka v ICT (SŠ): přinesu studentovi počítač s počkozeným operačním systémem. Musí sám či ve dvojici najít poruchu, navrhnout řešení a provést opravu. Při tom jsem mu stále nablízku a na jeho konkrétních objevech zobecním potřebné principy. (na IntTab tohle udělat nejde, tam to bude jen promítaná teorie...) 2) Interaktivní výuka přírodopisu (ZŠ): probíráme člověka, jeho kostru. Přivezu kostlivce a společně s třídou ho rozebereme (pokud to umožňuje) a každý žák najde na vlastním těle příslušnou kost. (na IntTab by to šlo, ale sáhnout si je vždy lepší než vidět...) Závěrem: za dobrou a interaktivní považuji výuku praxí. |
Autor: | Janek Wagner [ sob 14. kvě 2011 14:33:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Návštěvník píše: Janek Wagner píše: A jak se, podle vás, pozná dobrá škola?Podobná otázka tu už byla v době SIPVZ. Tehdy jsem tvrdil, že nemůže být dobrá škola bez osobního počítače. Návštěvník píše: Je ale obrovský rozdíl mezi dobře využívaným počítačem (výuka ICT) a interkativní tabulí. Taky jich pár máme (4), a využívají se často jen jako tabule s elektronickými fixami Přiznám se, že moc nerozumím první větě, a k té druhé dvě otázky: A kdo za to může? Tabule nebo kantoři? Ostatně i použití jen "s elektronickými fixy" může být pár kliky doplněno o nahrávání a poté uložení na web. Pro opakování či pro chybějící... atd. Faktem ale je, že i normální tabuli můžete vyfotit digitálním foťákem... Souhlasím s pisatelem v úvodu, který napsal 11 bodů v čem je tabule špatná.[/quote] |
Autor: | Radek Sárközi [ sob 26. lis 2011 23:25:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak být dobrou školou bez jediné interaktivní tabule? |
Například waldorfské lyceum, které dopadlo ze středních odborných škol nejlépe u státních maturit, interaktivní tabuli nemá... Můžeme říci, že je to dobrá škola? Na to by asi měli odpovědět její žáci a jejich rodiče. Stejně tak jsem interaktivní tabuli neviděl ve waldorfských základních školách ani třídách montessori. Nepoužívají se tam ovšem ani učebnice... Ušetřené peníze se investují do jiných věcí. V případě montessori do pomůcek. V případě waldorfských škol (kde se brání i využívání počítačů na I. stupni) do nákupu přírodních materiálů pro výrobky. Na obyčejné tabuli můžeme něco ukázat všem žákům najednou. Na interaktivní tabuli můžeme ukázat mnohem více věcí a rychleji. To, že se žáci dívají na tabuli, ale neznamená, že se učí - možná jejich mysl při tom bloudí bůh ví kde |
Stránka 6 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |