Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Zamyšlení nad domácím úkolem z matematiky mého syna
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=555&t=25057
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ pát 09. pro 2016 3:47:00 ]
Předmět příspěvku:  Zamyšlení nad domácím úkolem z matematiky mého syna

Dnes mi žena přinesla domácí úkol mého syna z matematiky následujícího znění (Matematika a její aplikace pro 4. ročník, díl 1. autoři doc. RNDr. Josef Molnár, CSc. a PaedDr. Hana Mikulenková):

Kolik pracovních dnů má tento školní rok? Kolik dnů trvají prázdniny? Kolik je v tomto roce svátků? Kolik je volných sobot a nedělí?

"Prosím tě, nevíš jak je to myšleno? Do těch dnů prázdnin se mají započítat i víkendy nebo jen pracovní dny a ty svátky chtějí ve školním roce nebo kalendářním roce?"

Myšlenky o nesmyslně nejednoznačném zadání této obskurní úlohy a proč úkol řeší manželka a ne syn rychle nahradila úvaha, jak pomůže taková úloha žákovi 4. třídy?

Po nástupu do pracovního procesu jsem k mému překvapení zjistil, že je matematika narozdíl od české gramatiky úžasná, a že mé chabé výkony v matematice na škole možná nebyly tak docela má vina. Každý den jsem objevoval, že matematika je klíčová v každém oboru, v každé práci a v každém aspektu života. Zároveň s tím přišlo zjištění, že mnoho lidí si s matematikou nerozumí a neumí ji aplikovat. Takové lidi pak nebylo problém doslova válcovat a dříve či později skončili jako moji podřízení, byť měli o jeden či dva řády vyšší vzdělání. To mne přivedlo k otázce, k čemu je lidem takové vzdělání a kdo je takto vzdělává? A dostavila se deprese z toho, že jsem obklopen společností lidí, kteří kladou důraz na dosažené vzdělání, pozici, sloh a gramatiku, styl, vzhled, prezentaci, ale v praxi jsou to koloušci na odstřel, kteří mne nikam neposunou, zdržují. Okamžitě jsem dal výpověď a založil vlastní firmu.
To byl zlomový okamžik. Ocitl jsem se konečně ve světě, kde řeči nemají hodnotu, pouze matematika. Kristalicky čistá matematika. Už bych neměnil. Znalost matematiky přináší svobodu a umožňuje se správně orientovat ve světě fachidiotů, expertů, pozérů a karieristů.

Lidé jezdí v zimě v nížinách auty na tzv. zimních pneumatikách a vůbec jim nevadí, že tak většinu zimy ohrožují život svůj i svých blízkých. Naslouchají policejním expertům a nikoliv matematice.

Finanční úřad mi vysvětluje, proč musí mé účetnictví podrobit hloubkové kontrole. Bez těchto kontrol by prý podnikatelé daně neplatili vůbec. Opravdu, lidé nechtějí dobrovolně platit nesmyslně nastavené daně? To je divné. Tedy pokud nechápete matematiku.

Bezpečí lidí zajistíme tak, že znesnadníme lidem přístup k legálně drženým zbraním. Kam zmizela matematika? Jo tak, leží v rohu a svíjí se v křečích smíchu.

Článek na téma EET tvrdí, že tato narovná pokřivené podnikatelské prostředí. Jistě, zejména pokud jsme matematické virgo intacta. Pod článkem v diskuzi bujaré oslavy tohoto opatření. Ještě netuší, kdo to zaplatí.

Zamýšlím se nad tím, kam mizí všechna soudnost. Proč mám dojem, že 85% mého vzdělání byla ztráta času a zpětně bych si přál vzdělání zcela jiným způsobem? Proč jsem se musel naučit na základní škole, že Trypanosomu spavičnou přenáší moucha Tse-Tse, a proč stejnou proporciální kravinu memoruje o 30let později moje dcera na gymnáziu??? Moje neteř se stala učitelkou. Posteskla si, že je to hrozné, že je těžké si zjednat autoritu u dětí, že riskuje stížnosti některých rodičů a problémy s ředitelem. Řekl jsem jí, že profesoři, na které nejraději vzpomínám, byli tvrďáci. S nedisciplinovaným studentem okamžitě vyrazili dveře. Pokud si přišel na takového profesora stěžovat rodič, vyrazil dveře i sním. A kdyby zasáhl ředitel, proletěl by dveřmi i ředitel. Ale to jsem nikdy nezažil, protože po tom by kantor formátu profesora Zelenky praštil pěstí do stolu a na hodinu ze školy odešel. A ztrátu dobrého pedagoga by ředitel kvůli nevychovanému spratkovi neriskoval. Neteř si povdechla, že to je dnes nemyslitelné, odešla na mateřskou a do školství se už nevrátí. Když k tomu pomyslím na schopnosti absolventů, kteří se mi občas hlásí do firmy, kteří jsou bez praxe nepoužitelní a jasnou představu mají pouze o mzdě a volnočasových aktivitách, nevidím to zrovna optimisticky.

RNDr. Josef Molnáre, CSc. a PaedDr. Hano Mikulenková - opravdu děláte svou práci dobře? Jste v kontaktu s realitou a máte informace, jak využívají děti znalosti nabyté ve výše zmíněné publikaci? Rozumíte matematice? Prosím zamyslete se nad tím pořádně. Já se nad tím také pořádně zamyslím, až budu vyplňovat daňové přiznání. Poradím se s matematikou, jestli je účelné z mých daní financovat takové erární ústavy, které skrze učitelské sbory pumpují do dětí kvanta informací, ty se ve stresu namemorují, napíší test (k úlevě mé ženy) na jedničku a následně vše zapomenou aby v dalším roce mohly potrénovat paměť na další várce moudra určeného k zapomenutí.

Milan Zahradník
Neratovice

Autor:  návštěvník č.2 [ čtv 15. pro 2016 19:27:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zamyšlení nad domácím úkolem z matematiky mého syna

Jedna z věcí, kterou se žák má ve škole naučit je používat hlavu a hledat informace.

Autor:  Návštěvník [ úte 20. pro 2016 21:30:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zamyšlení nad domácím úkolem z matematiky mého syna

Dobrý večer. Tak to jsou slova do pranice! Už chápu proč je ve školství stále méně mužů. Pokud opravdu uvažují minimálně podobně jako Vy, pak matematicky - logicky jiné možnosti než ženy nejsou. Na druhou stranu se lze podobným úlohám s klidným svědomím vyhnout a tvořit, řešit, aplikovat podle zájmů dětí. Vašeho syna lituji (sama bych tento úkol nechtěla dělat) a ženu chápu (přece si jako učitelka neudělá ostudu). Zajímalo by mne, jak jste nakonec daný DÚ vyřešili:-)

Autor:  Návštěvník [ pát 20. led 2017 11:03:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zamyšlení nad domácím úkolem z matematiky mého syna

Logika a matematika spolu často nemají mnoho společného a někdy jsou v přímém rozporu. Například pokud narazíte autem do zdi ve vysoké rychlosti, hrozí vám zranění či smrt. Pokud do stejné zdi narazíte malou rychlostí, riziko zranění je mnohem menší. Logicky bychom tedy měli jezdit co nejpomaleji z důvodu bezpečnosti. Matematika nám ale říká, že je to tragický omyl a tam kde se rychlost zpomaluje je více nehod a zranění. Přeneseně je toto nepochopení reality důvod, proč je (nejen) školství v takovém stavu.
PS: má žena není pedagog

MZ

Autor:  návštěvník [ ned 12. úno 2017 13:10:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zamyšlení nad domácím úkolem z matematiky mého syna

Kolik pracovních dnů má tento školní rok? Kolik dnů trvají prázdniny? Kolik je v tomto roce svátků? Kolik je volných sobot a nedělí?

Kdyby mi s takovým úkolem došel domů můj potomek, sedli bychom si spolu k netu a nšli si plánovací kalnedář na aktuální rok.

Někdo výše napsal: hledat informace

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/