Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?
PříspěvekNapsal: sob 01. říj 2011 8:07:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. kvě 2011 22:44:43
Příspěvky: 110
Učitel se může přetrhnout, ale pokud dítě doma na to celý týden ani nesáhne, výsledky nebudou moc pozitivní (ani pro růst sebevědomí samotného žáka).

Co se komu z vás osvědčilo? Pište své pocity i nesouhlasy, své léty osvědčené tipy, třeba zase na oplátku někdo jiný inspiruje vás...od toho tady je diskusní fórum... :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?
PříspěvekNapsal: sob 01. říj 2011 8:31:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. kvě 2011 22:44:43
Příspěvky: 110
Tak začnu:

- jistě že bez spolupráce rodičů je to těžké (hlavně u malých dětí)
- považujete nějaké způsoby "odměn a trestů"(cukru a biče) za účinné?? (PhDr.Nováčková má docela vyhraněný názor na takovouto formu "motivace" - zde její video na youtube:

:!: "Jak se z touhy učit se stane sběratelství známek"
http://www.youtube.com/watch?v=7cnxm-OatVs

- opravdu je velký rozdíl vnitřní x vnější motivace...(viz video Nováčkové od 7-mé minuty,a hlavně od 10-té minuty videa)...Ivo Toman zase říká, že pouhá vnější motivace je jako smrad, který rychle vyvane... :shock:

Koho by zajímalo více o partnerském přístupu ve výuce (podle J.Nováčkové, nebo podle kohokoliv)...tak lze se dočíst a psát do vlákna diskuse pro to určeného - zde:

viewtopic.php?f=585&p=57821#p57821

- na druhou stranu se možná někomu osvědčily různé smajlíky(nálepky z papírnictví) a razítka zvířátek do ŽK místo známek...(ale je to taky jen vnější motivace, pokud přestaneme dávát tento cukr, pravděpodobně úsilí žáka skončí nebo poleví...)

- co používáte u větších dětí (aby cvičili doma), které už nepotřebují vedení za ručičku od rodičů...?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?
PříspěvekNapsal: sob 01. říj 2011 11:46:13 
Marku zdravím! Krásné video, k poučení - zamyslím se též.
Za sebe - krátce:
bez lásky nemá NIC smysl. Když je "přítomna" u jakékoliv činnosti, dříve anebo později to "naskočí" a všechno šlape tak, jak má.
Nálepky, razítka mám - fungují jako povzbuzení, projev "dávání" /mám i razítko s krávou Stračenou :D /. Není to o kšeftování......
Trest - ubíjí, ponižuje, nemotivuje.
Od Tomana jsem četla jednu jeho knížku - sumárně: není mi to blízké, i když mnohé zajímavé - mám výhrady.
Motivace souvisí se způsoby sebepoznávání, tříděním hodnot, životní filozofií - vyvíjí se nonstop, s tím souvisí i motivovanost ke cvičení. Vše nenásilně, trpělivě, s podporou, konzultace, spolupráce. S vyzvednutím myšlenky o prospěšnosti všeho dobrého a užitečného, co člověk do sebe - pro sebe - během života "vloží" - nikdy se to neztratí, zásoby, ze kterých lze celoživotně čerpat.
Znova bych zdůraznila:
Učitel není hlavní role.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?
PříspěvekNapsal: sob 01. říj 2011 13:13:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. kvě 2011 22:44:43
Příspěvky: 110
Katarína Straková píše:
...Motivace souvisí se způsoby sebepoznávání, tříděním hodnot, ... Vše nenásilně, trpělivě, s podporou, konzultace, spolupráce. ...co člověk do sebe - pro sebe - během života "vloží" - nikdy se to neztratí, ...

no...vvvo tom to je ;) (ale někdo může namítnout papír snese vše,realita je jiná..)

Chceme přece rozvíjet užitečné NÁVYKY a os.vlastnosti žáka, tak se naučí pracovat na sobě, překonávat sám sebe - svou lenost...naučí se vytrvalosti,zodpovědnosti,apod, věci dotahovat do konce a nepřelétat jak motýl u spousty rozečtených knížek... To se skutečně hodí do života! atd.

Jelikož většina žáků chodí na nějaký sport kroužek nebo se svému oblíbenému sportu věnují ve svém volném čase (in-liny,kolo apod), napadlo mne, zda by nešla využít u větších žáků velmi oblíbenou tréninkovou online pomůcku (kde si prostě strávený čas cvičení na hud.nástroj v tom kterém dnu zaznamenají...např.místo chůze(jakoby sport).

Zpočátku možná mohou do sešitku psát ručně, ale bavit by je mohlo zaznamenávat to spolu s plaváním, časem stráveným na inlinech apod. (je to hezky barevné a motivující
k zlepšování se nebo i jen udržování sportovní kondice jako denník a osobní sledování pokroků... :-)

Recenze:
http://bikeri.cz/clanek/mytreneek-ideal ... kovy-denik

Odkaz primo na stranku Mytreneek:
http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/mytreneek/index.php

PS: přidal jsem tam jako "sportovní aktivitu" i cvičení na hudební nástroj...proč by ne(když je tam i aktivita jako luxování apod. :mrgreen: ), výdej energie a vůle je to velký, možno si přidávat kromě stráveného času i smajlíky pocitů do tabulky výsledků, tvořit skupiny a dopisovat si navzájem (učitel může jít příkladem ve cvičení a mít přehled i o svých žácích...(pokud nefixlují...to už je spíš o vzájemné důvěře, nebo tam být jen pod přezdívkou a jen někomu říct pod jakou...a pokud žák si to chce vyplňovat anonymně bez dozoru, tak nám svou přezdívku říkat nemusí... :ugeek: )


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?
PříspěvekNapsal: stř 01. úno 2017 0:42:59 
Jsem rodič. Očekávám od ZUŠ, že mé děti si zde upevní lásku k hudbě. Když vyjdu z pravděpodobnosti, že valná většina dětí navštěvujících ZUŠ se nepřihlásí na konzervatoř, ale hudbu bude využívat v dospělosti z převážné většiny amatérsky - doma pro zlepšení si nálady, u táboráků pro kamarády, či jako poučený posluchač na koncertech, tak mi vychází, že děti by se měly hudbu učit pouze s radostí a s potěšením. Přivítala bych hravou formu výuky klidně až do puberty. A takovou hudbu, která se dětem líbí, kterou si vyberou a mohou si ji zahrát nebo zazpívat s kamarády. V duchu Co Čech, to muzikant. Jako dítě jsem chodila 7 let do Lidušky, ale dnes u táboráku těžko budu hrát kamarádům Mozarta a spol. nebo prstové cvičení. Nehledě na to, že výuka byla otravná a na mnoho let mi hudbu zošklivila. Ani dnes není systém jiný. Když se projdete po chodbách ZUŠ, žádná rozzářená očička tam neuvidíte. Skleslé děti, čekající na hodinu. Přesto: JDE TO! Po 4 letech synova trápení, se objevil u nás skvělý učitel. Nechá synovi vybrat si skladbu podle obliby (samozřejmě mu jako přirozená autorita podsouvá nenápadně k výběru i kvalitní skladby a on v důvěře po nich sáhne, ale vybral si! :lol: ). Může se na hodině učit i popové skladby, s kterými pak baví spolužáky ve škole. A to byste koukali, jak doma sám!!! cvičí, aby se před kluky neshodil. To je motivace! Navíc tento učitel vede ZUŠ kapelu a děti táhnou za jeden provaz, aby si to vzájemně nekazily. Nebyly Černými Petry. Je tam i zdravá konkurence, kdo si kdy zahraje sólo. A velmi důležité je, že s kapelou vystupují na veřejnosti (nejen v sále hudebky). Druhá obrovská motivace! Vidí konkrétní uplatnění svého cvičení a snažení.
A jeden postřeh na závěr: takový doprovod k rock and rollu, to je báječné svižné prstové cvičení. A s jakou chutí jej syn dře! :lol: Když je to k "jeho" písničce, co by pro to neudělal, že. ;)
Poprosím Vás, učitele v ZUŠ, za nás mnohé rodiče, nebazírujte tolik na osnovách a na nezáživných etudách a skladbách, nechte děti hrát jejich oblíbené písničky a podporujte je v jejich veřejné produkci. Kdo se bude chtít připravit na konzervatoř, stejně si vyhledá soukromého učitele. Tak nechte naše děti v Liduškách radostně si "pohrávat" s hudbou, ať jim ta láska vydrží až do stáří a při práci i odpočinku hudbou potěší druhé. Lepší jeden popový amatér, který si rád od srdce zazpívá s kamarády, než hráč se svou sofistikovanou hudbou, kterou ani v běžném životě již mnohdy neuplatní a navíc ani hudebku nedokončí, neboť se mu hudba (lépe řečeno - osnovy a kolikrát i přístup) zprotiví, odcizí se jí a na nástroj nesáhne.
Chápu, že "pohrávání si" s hudbou a dětské veřejné vystupování od Vás učitelů vyžaduje mimo jiné mnoho času navíc, který Vám nikdo nezaplatí a ani neocení. Držím Vám v nelehkém úkolu pěsti. My už jsme za vodou, my máme s pár dětmi svého skvělého učitele, ale přimlouvám se za další děti. Stojí to za to. Hudbě a radosti z ní zdar! :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron