Standard finanční gramotnosti pro střední vzdělávání vymezuje v části
PENÍZE následující:
Obsah- placení (v tuzemské i zahraniční měně)
- tvorba ceny
- inflace
Výsledky- používá nejběžnější platební nástroje, smění peníze za použití kursovního lístku
- stanoví cenu jako součet nákladů, zisku a DPH
- vysvětlí, jak se cena liší podle zákazníků, místa, období
- rozpozná běžné cenové triky (cena bez DPH…) a klamavé nabídky
- vysvětlí podstatu inflace a její důsledky na příjmy obyvatelstva, vklady a úvěry, dlouhodobé finanční plánování a uvede příklady, jak se důsledkům inflace bránit
Zajímají nás především odpovědi na následující otázky:
1. Souhlasíte s Obsahem a vymezením Výsledků této části Standardu?
2. Jaké úpravy této části Standardu byste navrhli? Co zásadního v této části chybí?
3. Co dalšího vás k této části Standardu napadá?
Uvítáme jakékoli Vaše podněty!
Komentář můžete přidat pomocí tlačítka
ODPOVĚDĚT (vlevo nahoře nebo dole). Také můžete použít tlačítko
CITACE (vpravo dole), aby bylo zřejmé, na který příspěvek reagujete.
Postřehy, které přímo nesouvisí se Standardem finanční gramotnosti, můžete psát do
obecného diskuzního fóra k finanční gramotnosti.
Pro informaci připojujeme celé Standardy finanční gramotnosti.