Dobrý den, ráda bych dodala nějaké informace ke včerejším dotazům,poznatkům: Logoped-spolupráce s logopedem je ideální, pokud může docházet do vaší školy,máte lepší přehled o tom, co právě s žákem logoped/potažmo rodič procvičuje. Pokud rodiče nepřesvědčíme,aby na logopedii docházeli,nedostane se dítěti dostatečné nápravy,ale pouze z vašich hodin-tzn.,že se bude rozvíjet v oblasti řeči a komunikace,ale nebude to tak šité na míru.Pokud rodič doma neprocvičuje,nic se nepohne.Bohužel. Spolupráce s rodiči-ta je velmi důležitá,ideálně skutečně jednou měsíčně.Ovšem všichni rodiči zainteresovaní nebudou a chodit nebudou-pokoušíme se zvát individuálně,jsme vytrvalí,ale s některými rodiči spolupráce nebude.Potom si musíme říci,že pro jejich děti alespoň děláme to,že je denně rozvíjíme,protože doma je nikdo nerozvíjí. Nesmělé děti-obvykle i nesmělí žáci se rozmluví.Netlačíme na ně. Sedíme-li v kruhu a posíláme např. kamínek,tak začneme tak,aby nesmělý žák byl někde uprostřed-mohl si promyslet odpověď.Pokud ho nic nenapadá,pošle slovo dál a může se k němu vrácit,až si vzpomene. Nehrotíme.Obvykle to zabere. Dramatizace s maňáskem je také perfektní. Vybavení třídy-dle mé zkušenosti není třeba vysokých finančních prostředků na vybavení pomůckami. Některé přípravné třídy mají skvělé vybavení,ale průběh rozvoje dětí není ideální. V podstatě bych řekla,že stačí kopírka a mnoho papíru ke kopírování (např. na grafom.pracovní listy, na zrakové vnímání), jiné pomůcky si vyrobíme. Pevné osnovy-v přípravné třídě probíhá výuka dle RVP pro předškolní vzdělávání,kde jsou jasně stanovené oblasti,kterým je třeba se věnovat. Vše potřebné v tomto dokumentu vyčtete. Více jsem uváděla v úvodním článku pro přípravné třídy-naleznete i odkaz na konkrétní legislativu. Sociálně znevýhodněný žák-žáka se sociálním znevýhodněním diagnostikuje PPP nebo SPC.Myslím,že i pro ně může být někdy obtížné,kdo takovým žákem je či není. K zamyšlení je dle mého názoru spíše to,že původně přípravné třídy vznikly právě pro ž. ze sociokulturně znevýhodněného prostředí,ale nakonec je zde mnoho žáků po OŠD (např. pro nezralou grafomotoriku). Ředitelé škol zřízují přípravné třídy právě pro velký počet žáků s OŠD,aby tak nalákali nové žáky do školy. Je zde předpoklad,že žák bude v docházce ve stejné škole pokračovat. Děkuji za vaše reakce.Mějte se májově, Petra
|
|