Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: stř 31. říj 2012 12:25:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Webinář nabídne osobní zkušenost lektora v roli žáka dobrých hodin zaměřených na psaní, připomene některé zásady, na něž se zapomíná, upozorní na detaily významné pro úspěch strategie, jak učit žáky písemně komunikovat, a navrhne způsob, jak pracovat s médiem psané komunikace v ŠVP.
Webinář je určen učitelům českého jazyka 2. stupně ZŠ a gymnázií;
hodnotitelům písemných projevů žáků.

Lektor: Petr Koubek

Podrobnosti o programu webináře najdete v digifoliu.
Můžete si přečíst avizo akce v blogu.
Vstup do místnosti se otevře v 19:45 na této stránce.

Jak pracujete u vás s písemným projevem žáků?

Chcete se předem ptát na cokoli k tématu?

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: stř 07. lis 2012 11:02:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Přípravy na online setkání pokročily, Petr Koubek je připraven!
Zopakuji, že řeč bude o písemné komunikaci žáků. Co bude přesně obsahem, to vám zatím zatajím, abych nepřekroutila některý Petrův záměr, ale uvedu namátkou pár hesel z prezentace:
  • písemná komunikace
  • odkud začít
  • výstupy
  • šance uspět aneb diferenciace, podpora, individuální přístup
  • hodnocení
  • komunikační situace a styl
  • úkol učitele
  • téma a jeho rozpracování
  • koheze
  • ... a jazyk
Petrův webinář heslovitý nebude, naopak myslím, že to bude neobyčejné.
Těšíme se na vás ve čtvrtek ve 20:00!

Dotazy a přání prosíme sem!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: stř 07. lis 2012 18:06:56 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Nejvíc mě zajímá fáze "odkud začít", protože v současné době učím druháčky a myslím, že teď si zadělávám na buchty, které budu péct na 2. stupni :lol: . (Bude zmínka i o "včasném" začátku? Nebo by to ostatní nudilo?)
A ještě jeden námět - od mluveného slova (event. slyšeného slova) k vlastnímu písemnému projevu.
Jenom doufám, že se nám neprotáhne konference, abych to stihla!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: stř 07. lis 2012 19:23:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Obávám se, že když je to určené pro II. stupeň, tak se o I. stupni moc nedozvíte... ;-)

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: stř 07. lis 2012 19:27:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Dotaz: Nahrává se to? Aby si to mohl poslechnout i někdo, kdo nebude v danou chvíli na internetu...

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: stř 07. lis 2012 19:28:12 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Mám spíše na mysli, jak na začátku 2. stupně "přetavit" dovednosti z 1. stupně.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: stř 07. lis 2012 21:29:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Radek Sárközi píše:
Dotaz: Nahrává se to? Aby si to mohl poslechnout i někdo, kdo nebude v danou chvíli na internetu...
Ano, nahrává :-) Video bude umístěno tak do týdne od vysílání v AudioVideo modulu. Odkaz na něj bude i v digifoliu.

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: stř 07. lis 2012 22:39:41 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
A co s funkční stylistikou?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: čtv 08. lis 2012 13:34:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. zář 2010 13:12:36
Příspěvky: 202
Jana Petrů píše:
Mám spíše na mysli, jak na začátku 2. stupně "přetavit" dovednosti z 1. stupně.


Upozorňuji, že na všechny podněty bude hlavně prostor v druhé části webináře. Měl jsem představu tavícího kotlíku, nebude to rozhodně přednáška (co bych tady ostatně přednášel, že, učil jsem jen 7,5 školního roku :) ).
Ale mám tam jednu etudu ze své zkušenosti a jednu vzpomínku na to, jak "se učilo" dřív dobře a diferencovaně. Nebojte, znáte mne, nebude to v žádném případě oslava osnov nebo rezortního řízení škol; ale šikovnosti, kreativity paní učitelky a poděkování za to, že jsme jí za nadstandardní snahu tehdy stáli...
Na slyšenou večer!
P.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Souvislý písemný projev žáka / 8.11.2012, 20:00
PříspěvekNapsal: čtv 08. lis 2012 13:40:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. zář 2010 13:12:36
Příspěvky: 202
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
A co s funkční stylistikou?


Tak i k tomu se dostaneme, pane kolego, budu na Vás myslet a zkusím to přizpůsobit. Každý jsme jiný, takže zde půjde o mou zkušenost s tím, co je to psaní, k čemu je a jak se dostat od volného psaní ve stylu prostě sdělovacím právě k náročnějším disciplínám, jako je administrativní a publicistický styl. S uměleckým psaním je to komplikovanější, ale věřím, že učitel může s určitým přístupem lépe odhalit i talent básníka či básnířky.
Naučit žáčky trošku psát s metakognicí vyžaduje učitelskou potřebu psaní rozvíjet a chuť číst žákovské práce; ale též se dotkneme "systému", či spíš školního sub-systému psané komunikace. Buďto takový je, nebo není v rámci školy/ např. ŠVP.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ]  Přejít na stránku: 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron