Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak rozvíjet orientaci u předškoláků? / 18. 6. 2015
PříspěvekNapsal: stř 10. čer 2015 20:24:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Čtvrtek 18. 6. 2015, 20:00
Jak rozvíjet orientaci u předškoláků?


Nechte se inspirovat Mgr. Petrou Pšeničkovou k aktivitám a výrobě jednoduchých pomůcek, které rozvíjejí u předškoláků prostorové vnímání a vnímání časového sledu.

Cíle setkání:
  • Pomoci dětem, aby se na vstup do 1. třídy těšily a byly tam úspěšné.
  • Zvýšit kompetence učitelů v rozvoji předškoláků v oblastech prostorového vnímání a vnímání časového sledu.
  • Inspirovat učitele ve vyrábění pomůcek pro výuku. Pomůcky nemusí být dokonalé ani nákladné; postačí, že je učitel má k dispozici a hojně je při práci s dětmi využívá.

“Dobrá orientace v prostoru usnadňuje každodenní život. Uspořádáváme si své blízké okolí, orientujeme se ve vzdálenějším prostoru. Vnímání času má vliv na rozvržení učiva na krátkodobé cíle a cíle v delším časovém horizontu, v budování učebních strategií, v zautomatizování opakujících se činností, v písemné práci na rozvržení si pořadí kroků a odhadu časové dotace na splnění jednotlivých úkolů apod.“

Komu bylo setkání určeno:
Setkání je určeno učitelům mateřských škol, učitelům 1. třídy základní školy, učitelům přípravných tříd i rodičům předškoláků a prvňáčků.
Setkání je zdarma.

Program:
  • Co by dítě mělo umět před nástupem do 1. třídy?
  • Prostorové vnímání a vnímání času – teoretický základ, oblasti – které při rozvoji orientace sledujeme.
  • Orientace v prostoru = pojmy nahoře/dole, předložkové vazby na – do – v, níže/výše, vpředu/vzadu, předložkové vazby před – za – nad – podle – vedle – mezi, daleko/blízko, orientace v okolí, pojmy první – poslední – uprostřed – předposlední, pojmy hned před/hned za, pojmy vpravo/vlevo na vlastním těle – umístění předmětu – dvě kritéria.
  • Orientace v čase = činnosti obvyklé pro ráno – dopoledne – poledne – odpoledne – večer, pojmy dříve – později, pojmy nejdříve – předtím – nyní – potom, orientace ve dnech týdnu, činnosti obvyklé pro roční období, pojmy včera – dnes – zítra, pojmy předevčírem - pozítří.
  • Oslabení v oblasti orientace a jeho vliv na osobnost dítěte.
  • Diskuze, výměna zkušeností.
  • Tipy na výrobu pomůcek

Lektorka:
Mgr. Petra Pšeničková, DiS. - lektorka kurzů pro předškoláky a děti s odkladem školní docházky; poradenství pro předškoláky i školáky, jejich rodiče a učitele; lektorská a poradenská činnost pro pedagogy, autorka článků; absolventka magisterského studia speciální pedagogiky na PedfUK v Praze; 9 let praxe v oblasti speciální pedagogiky, z toho 5 let v poradenství.

V digifoliu najdete k webinářích více podrobností!

Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron