Josef Lípa píše:
Popis není příliš konkrétní. Bude se jednat o využití nástrojů typu Google Analytics, nebo se bude seminář orientovat jiným směrem?
Děkuji.
Dobry den,
dekuji za dotaz a pro jistotu jeste zasilam puvodni (ne vsak konkretnejsi =)) anotaci, kterou jsem nasdilel na G+:
https://plus.google.com/u/0/107638130435145890714/postsPri priprave zjistim, kolik toho bude realne stihnout (zbytek pripadne uvedu alespon na slidech a/nebo individualne po webinari; nepujdeme ale do hloubky, budeme diskutovat jen to nezbytne pro logickou navaznost webinare), ale zacal bych (strucne) u tradicniho vyzkumu (dotazniky, interview atp.) a souvisejici statistiky, zminil 'kde se berou' velka data a technologie a algoritmy na jejich zpracovani, coz by nas melo nasmerovat k hlavnimu tematu, vyzkumu socialnich medii (Facebook, Google+, Twitter, YouTube atp.), social network analysis a recommender algorithms (urcujici jaky obsah na socialnich mediich konzumujeme).
Z vecne stranky bychom se soustredili na data o studentech (a v cem analyza socialnich siti a socialnich medii nabizi jiny pohled nez klasicke learning analytics) a obsahovou strategii komunit okolo otevrenych vzdelavacich zdroju (rad bych venoval dostatek casu diskuzi motivace zajmu o online prostredi); + jakym zpusobem to lze potencialne propojit s vyukou.
Ve finale si, v ramci nasich moznosti, ukazeme 'manualni' praci s RESTful web APIs (
https://en.wikipedia.org/wiki/Represent ... e_transfer , napr. Facebook Graph API), presuneme se k dostupnym softwarovym nastrojum na tezeni dat (opet kratka ukazka prace v jednom z nich), az po limity softwarovych nastroju a tezeni dat pomoci programovacich jazyku (Python a JavaScript; ukazky kodu urcite prilozim do archivu ke stazeni). 'Ochutnavku' rad doplnim odkazy na zdroje, kde se vzdelavat dal.
Jakub
PS: Prvni, co me napadlo, kdyz jsem si to po sobe precetl je "Proc se to nejmenuje 'Analyza socialnich medii pro ucitele?'". Puvodni zamysleny nazev byl 'Analyza social web dat pro ucitele'; 'social web' jako sit/graf libovolnych online entit (tzn., nejen uzivatelu, ale i stranek, udalosti, keywords atp.), napric internetem (ne omezene na jednu sluzbu /platformu /stranku), ale neni moc zazity termin (proto tam zbylo jen 'webovych dat'). Byt tedy analyzy budeme ilustrovat na socialnich mediich, vsechno bude platne pro libovolne jine API endpoints, data ziskana pomoci web crawling, web scraping, interni databaze atp.