Mgr. Kamila Sladkovská píše:
Členění očekávaných výstupů na receptivní, produktivní a interaktivní řečové dovednosti, nelze vnímat jako zastaralé,ale jinak systematizované. Společný evropský referenční rámec (SERR) pracuje s členěním: poslech s porozuměním, čtení s porozuměním, ústní interakce, samostatný ústní projev a písemný projev. Obojí členění má své výhody a nevýhody.
Dobrý den,
děkuji vám za reakci. Nechci slovíčkařit, o tom by tato diskuze být neměla, ale asi jsem se nevyjádřil nejpřesněji. Výrazem „staré“ jsem nemyslel členění řečových dovedností na receptivní, produktivní a interaktivní, ale měl jsem na mysli stávající RVP ZV jako ten „starý“, když je vytvářena nová verze.
Souhlasím, že jako vše, má své výhody i nevýhody i to či ono členění. Nicméně bych preferoval cílenější a praktičtější členění na 4 složky jazyka (all four skills). Čím přesnější a jasnější pojmy v RVP budou, tím bude i srozumitelnější a lépe pochopitelný. Vzpomínám si, že jazyk, kterým je RVP napsán, byla jedna z věcí, které činily největší překážku při tvorbě ŠVP.