Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Sled kroků - harmonogram https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=74&t=187 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Tomáš Pavlas [ pát 03. říj 2008 18:46:30 ] |
Předmět příspěvku: | Sled kroků - harmonogram |
Na většině gymnázií asi byly práce na ŠVP podle RVPG již zahájeny. Rádi bychom Vám pomohli našimi zkušenostmi. Na kterou z činností se právě zaměřujete? Možná nám hodně pomůže i jen to, když vzájemně zjistíme, že jsme na různých školách na tom podobně. A pokud tápete (třeba i v maličkosti), tak se nebojte a ptejte se. |
Autor: | lektorsipvz@centrum.cz [ úte 07. říj 2008 9:07:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sled kroků - harmonogram |
Využívám nabídky a kladu pár dotazů: 1) Právě jsme začali práci na osnovách a přemýšlíme o tom, v jaké podobě od jednotlivých předmětových komisí žádat jejich "výplody". Zda wordovské tabulky, nebo jen prostý text, či dokonce jestli nepoužít nabízený editor a nechat komise zapisovat přímo do něj. Jakou máte zkušenost u vás? 2) Můžeme si troufnout nechat komise tvořit osnovy samostatně a chtít až finální podobu, nebo se vyplatí nechat si od nich odevzdávat práci průběžně? A v tom případě jak na to? Děkujeme za odpovědi! |
Autor: | Jitka Krausová [ úte 07. říj 2008 10:07:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sled kroků - harmonogram |
Přeji dobrý den a zkusím předat svou zkušenost. Připravili jsme vyučujícím tabulky, do kterých vpisovali text.Měli jsem wordovské,práce s nima byla neutěšená... Dnes bych dala přednost jiné možnosti.Ale jinak doporučuji vřele připravit pro všechny jednotnou fomu,počínaje drobností jako je velikost písma.Vyplatí se to při závěrečné kompletaci textu.A ještě něco -někomu vyhovuje mít tabulku před sebou a kdykoliv a kdekoliv do ní vpisovat,někdo potřebuje PC.Každopádně je dobré využít zvyklostí na Vaší škole a pokud nejsou - máte prostor na nové nápady . Co se týká druhého dotazu : troufla bych si komisi nechat vytvářet osnovy samostatně(budou mít zodpovědnost za výsledek své práce).U nás jsme to udělali trošku jinak.Stanovili jsme (úplně mimo PK) garanty jednotlivýh předmětů z řad učitelů. Z nich jsme vytvořili užší tým,který se pravidleně scházel a postupně tvořil části ŠVP( UO,UP,PT, integrace...) pod taktovkou hlavního koordinátora.Tito garanti měli za úkol svolávat si schůzky vyučujících daného přemětu a koordinovat práci,dle společně vypracovaného časového i taktického harmonogramu. |
Autor: | Peter Krupka [ pon 13. říj 2008 21:15:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Sled kroků - harmonogram |
My jsme postupovali takto: 1) Předmětové komise měly samostatně vymyslet obsah - náplň svých předmětů. 2) Do připravených wordovských tabulek měly tento obsah vtělit - přesně podle pokynů, které zahrnovaly např. to, že v žádném případě nesmí měnit formáty, šířky sloupců, odrážky, vytvářet styly apod., ale také to, jaké informace se zapisují a v jaké podobě - máme použitý systém číslování předmětů a v nich jednotlivých řádků vtabulkách. 3) Komise to odevzdávaly až hotové, ne průběžně, ale kdykoli mohly konzultovat - a občas se to stalo, ale jen výjimečně. 4) Pak jsem si jako koordinátor vzal týden dovolenou (nekecám) a dával jsem to dohromady - samozřejmě, že tabulky byly zcela rozházené. Navíc se ukázal, že není možné vymyslet jednotný systém tabulek, protože přece jen např. výchovy mají koncepčně jinak pojatou náplň než všeobecně vzdělávací předměty a ještě jiné jsou cizí jazyky. I přes ten týden volna to ale byl celkem efektivní postup. Výsledek najdete na našich stránkách http://www.jaroska.cz Přeji hodně sil! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |