Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

K dokumentu obecně
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=745&t=23131
Stránka 3 z 3

Autor:  Jan Lochman [ pát 12. zář 2014 21:19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně

Pavel Sodomka píše:

Vec z ktere bych vychazel je, ze nevime....
Nevime jak bude IT za 6 let vypadat, nevime, na co zaky pripravovat, nevime ani co je skutecne efektivni zpusob vyuky...
Tento postoj jsem z dokumentu uplne necitil...



Zase ono je to definováno tak obecně, že to vědět nepotřebujeme. I když bylo by vtipné, kdyby notebooky za 5 let třeba vyšly z mody. Ony ale vyjdou z módy mezi mladými, když už, takže se nic neděje.

Autor:  Zbyněk Hamerník [ pát 19. zář 2014 21:52:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně

  • Na 4. straně 5. řádku je místo memorování mentorování.
  • Na straně 17 je jako jeden z indikátorů uvedena šířka pásma připojení škol - možná spíše než konkrétní nevysoká hodnota 30Mbps by mohla být popsána jako dostatečná pro jeho využívání všemi aktéry vzdělávání v areálu školy najednou.
  • Ve verzi pro připomínkování strategie nejsou uvedeni autoři ani odpovědná instituce - nicméně přiznávám, že jediná překážka k jejich zjištění je moje pohodlnost.
  • Jsem skeptický k účinkům národních vzdělávacích strategií a reforem, při pohledu zpět u těch dosavadních vidím převahu negativ. Vzpomínám na konec 90. let, kdy naše škola přirozeně a bez direkcí shora inovovala neméně progresivně než teď, ale paradoxně s větší finanční, časovou i ideovou svobodou.
  • V dokumentu mi chybí slova “poctivost” a “pracovitost”. Ta jsou z módy ale už dlouho. Bohužel samotná “inovace” nestačí ve vzdělávání ani pro konkurenceschopnost společnosti, ani pro uplatnění jedince.

Autor:  Oldřich Jankovič [ ned 21. zář 2014 12:58:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně

Dokument se mně zdá až příliš optimistický. Asi to tak má být – je to strategie – výhled do budoucna.
Obavy mám ne z naplánovaných úspěchů („jsme 2.0 budeme3.0…“), ale z následných kroků, jak vzletná slova z dokumentu „Strategie digitálního vzdělávání“ přenášet do praxe. Největší problémy očekávám již v oblasti průběžného monitoringu a následného výzkumu. Sběr dat pomocí dotazníkového šetření s dotazy typu: „Je Vaše škola připojena k síti Internet? Jakou rychlostí?...Jak využíváte…..“ nemusí zaručit 100% objektivitu. Každý chce vypadat lépe, to je přirozené. Příliš optimistický pohled na historii a současný stav a následná období může vést k situaci, kdy realita a stav na papíře se budou stále více rozcházet. Zajistit kvalitní monitoring a přitom nezvýšit administrativní zátěž bude pro všechny velká výzva.
Problematika měřitelnosti výstupů a hlavně výstupů vzdělávání a následného celoživotního vzdělávání (Je žák, učitel, nepedagogický pracovník počítačově gramotný? Jaké má kompetence v oblasti ICT?...) je oblast, kde bych se přimlouval za větší spolupráci s ČSKI. ČSKI má díky konceptu ECDL mezinárodně ověřenou metodiku, kterou lze aplikovat právě při hledání odpovědi na otázky týkající se dosažených digitálních kompetencí. Dále jsou veřejně k dispozici stále aktualizované sylaby ECDL, a ty jsou vhodnou a poměrně výhodnou pomůckou při aktualizacích RVP a následně ŠVP.

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/