Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
K dokumentu obecně https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=745&t=23131 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | Jan Lochman [ pát 12. zář 2014 21:19:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K dokumentu obecně |
Pavel Sodomka píše: Vec z ktere bych vychazel je, ze nevime.... Nevime jak bude IT za 6 let vypadat, nevime, na co zaky pripravovat, nevime ani co je skutecne efektivni zpusob vyuky... Tento postoj jsem z dokumentu uplne necitil... Zase ono je to definováno tak obecně, že to vědět nepotřebujeme. I když bylo by vtipné, kdyby notebooky za 5 let třeba vyšly z mody. Ony ale vyjdou z módy mezi mladými, když už, takže se nic neděje. |
Autor: | Zbyněk Hamerník [ pát 19. zář 2014 21:52:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K dokumentu obecně |
|
Autor: | Oldřich Jankovič [ ned 21. zář 2014 12:58:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: K dokumentu obecně |
Dokument se mně zdá až příliš optimistický. Asi to tak má být – je to strategie – výhled do budoucna. Obavy mám ne z naplánovaných úspěchů („jsme 2.0 budeme3.0…“), ale z následných kroků, jak vzletná slova z dokumentu „Strategie digitálního vzdělávání“ přenášet do praxe. Největší problémy očekávám již v oblasti průběžného monitoringu a následného výzkumu. Sběr dat pomocí dotazníkového šetření s dotazy typu: „Je Vaše škola připojena k síti Internet? Jakou rychlostí?...Jak využíváte…..“ nemusí zaručit 100% objektivitu. Každý chce vypadat lépe, to je přirozené. Příliš optimistický pohled na historii a současný stav a následná období může vést k situaci, kdy realita a stav na papíře se budou stále více rozcházet. Zajistit kvalitní monitoring a přitom nezvýšit administrativní zátěž bude pro všechny velká výzva. Problematika měřitelnosti výstupů a hlavně výstupů vzdělávání a následného celoživotního vzdělávání (Je žák, učitel, nepedagogický pracovník počítačově gramotný? Jaké má kompetence v oblasti ICT?...) je oblast, kde bych se přimlouval za větší spolupráci s ČSKI. ČSKI má díky konceptu ECDL mezinárodně ověřenou metodiku, kterou lze aplikovat právě při hledání odpovědi na otázky týkající se dosažených digitálních kompetencí. Dále jsou veřejně k dispozici stále aktualizované sylaby ECDL, a ty jsou vhodnou a poměrně výhodnou pomůckou při aktualizacích RVP a následně ŠVP. |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |