K dosavadním příspěvkům si dovolím připojit svůj komentář.
Ondřej Neumajer píše:
Nejsem si jist, zda jste s dokumentem seznámena. V něm stanovená vize a tři konkrétněji pojaté prioritní cíle jsou relativně ambiciózní a svojí podstatou přesahují koncept ECDL.
Vaše snaha, za každou cenu koncept ECDL v dokumentu nezmínit, je trapná. Nejsem si jist, zda jste seznámen se stavem výuky informatických předmětů na ZŠ a SŠ v České republice. Na mnoha školách chybí kvalifikovaní pedagogové, informatické předměty učí např. zoufalá češtinářka, na kterou informatika v úvazku zbyla apod. Relativně ambiciózní cíle a vize jsou jistě potřebné, ale neškodí také držet se při zemi. Na naší střední technické škole máme s konceptem ECDL mnohaleté pozitivní zkušenosti. Dosažené výsledky našich žáků jsou pro nás jasně měřitelné a srovnatelné v čase. Koncept máme začleněn do ŠVP, které pokrývají úroveň programu ECDL Core a velkou část programu Advanced. Program ECDL by měl být ve strategii zmíněn a to zcela určitě jako příklad dobré praxe. Vůbec se nestydíme za to, že naše žáky učíme mistrovství.
E Kocourek píše:
ECDL nemůže být východiskem (mimo jiné!) proto, že ověřuje schopnosti konzumenta, nikoli schopnosti tvůrce.
Pane Kocourku...a to myslíte ty tvůrce, kteří stáhnou text z Internetu, zkopírují ho do libovolného textového procesoru a neví si rady s formátováním? Nebo myslíte ty tvůrce, kteří nechápou princip práce s tabulkovým procesorem? Je třeba si uvědomit jednu věc. Současné školství je ve stavu, kdy má většina žáků problém zvládnout efektivně pracovat se základními kancelářskými aplikacemi. Je zcela určitě v pořádku podporovat digitální vzdělávání "tvůrců", ale neměli bychom zapomínat na tu většinu...
E Kocourek píše:
ECDL v některých aspektech působí dojmem zdařilé marketingové akce jedné konkrétní softwarové firmy, a přeji všem, kdo se zapojí do ministerské digitální kampaně, aby jejich dílo neskončilo s touto nálepkou.
V některých aspektech na mne působíte dojmem naprosté neinformovanosti. Na následujícím odkazu si můžeme prohlédnout aktuální testovací platformy v ČR (ve světě bychom mohli najít příklady dalších testovacích platforem):
http://ecdl.cz/produkty_prg_core.phpIng. Bořivoj Brdička, Ph.D. píše:
Studentům vždy vysvětluji, že ECDL je ideálním nástrojem na prokázání mistrovství...
Promiňte, ale jestli také nebude problém v tom, že jim na Pedagogické fakultě pouze vysvětlujete, že ECDL je ideálním nástrojem na prokázání mistrovství... Nebylo by vhodné budoucí učitele tomuto mistrovství naučit?
Neberte si prosím mé ostré reakce osobně. Vaše reakce vůči kolegyni Loučkové mi nepřipadají dvakrát korektní. Nicméně ve SWOT analýze chybí autorovi ještě jedna slabá stránka. Tou slabou stránkou je naprosté ignorování konceptu ECDL, který pomáhá mnoha středním školám v realizaci digitálního vzdělávání. Ať už se to autorovi dokumentu líbí či nikoliv.