Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Diagnostika dětí
PříspěvekNapsal: ned 09. zář 2012 16:56:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 09. zář 2012 16:53:49
Příspěvky: 3
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak diagnostikujete děti ve vašich mateřských školách. Diagnostikujete všechny děti nebo jen předškoláky? A jak to máte se záznamovými archy? Já jsem teď brouzdala na stránkách RVP a našla jsem příručku k diagnostice a jsou tam i nějaké archy, ale chtěla bych poradit od vás, zkušených učitelek, jaké si myslíte, že jsou nejlepší. Moc děkuji.
Lucie Střelcová


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika dětí
PříspěvekNapsal: úte 11. zář 2012 18:46:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. kvě 2011 19:30:43
Příspěvky: 39
Dobrý den,
zpracovala jsem "naše" archy ze všech možných dostupných literárních pramenů včetně vzdělávací nabídky... a začalo mi vadit, že dost dětí předškolního věku má napsáno "nezvládá, nepochopil...". Nastalo opět zjednodušení, teď zkoušíme zapisovat klady, pokroky dítěte s datumem a důležité postřehy z pozorování dítěte při samostatné práci, v kolektivu (i negativní).
Stále hledáme, nalézáme, zavrhujeme... a zároveň si vlastně opakujeme pedagogiku, psychologii,... a studujeme nové poznatky, směry, trendy.
Přeji elán a "prokousání se" k vlastní radosti z práce - i té hodnotící (každý pedagog má jiný názor, možná se mu Váš postup a způsob nebude líbit, ale kdo nic nezkazil, nikdy nic nedělal). Přiznat chybu není hanba, ale odrazovým můstkem.
Hezké dny, Marta.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika dětí
PříspěvekNapsal: stř 11. zář 2013 20:52:21 
Dobrý den,

mě by zajímalo, zda je diagnostikování dítěte a diagnostické archy u všech dětí povinné, nebo je to příkaz inspekce. Kde je nějaká směrnice, která tuto povinnost ukládá, nebo je věcí učitelky, jakou formu zvolí? Je skutečně nutné diagnostikovat a odškrtávat si, co už tříleté dítě umí? My jsme dřív diagnostikovaly do " portfolií" pouze předškoláky. Při množství 28 dětí smíšené třídy mi přijde skutečně práce navíc dělat diagnostiku u všech dětí a to ještě několikrát do roka.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika dětí
PříspěvekNapsal: čtv 06. úno 2014 22:45:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. srp 2011 11:19:57
Příspěvky: 63
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, v kapitole 9 říká:

Co se týče evaluace vzdělávacích výsledků, v předškolním vzdělávání se nejedná o hodnocení dítěte a jeho výkonů ve vztahu k dané normě, ani o porovnávání jednotlivých dětí a jejich výkonů mezi sebou. V důsledku individualizace vzdělávání je pro předškolního pedagoga a jeho práci nezbytné sledovat rozvoj a osobní vzdělávací pokroky u každého dítěte zvlášť a důležité informace dokumentovat tak, aby mohl každé dítě dobře poznat, porozumět mu a vyhovět jeho individuálním možnostem a potřebám.
Pedagog má průběžně sledovat a vyhodnocovat individuální rozvoj a učební pokroky každého jednotlivého dítěte, neboť dlouhodobé a systematické sledování a vyhodnocování toho, jak se dítě rozvíjí a jaké pokroky v učení dělá, mu umožňuje vést dítě v souladu s jeho přirozeným rozvojem, plynule, s přiměřenou a postupně narůstající náročností a průběžně mu zajišťovat odpovídající podporu v rozvoji a učení.
Neméně důležitým smyslem průběžně prováděné evaluace je včas zachytit u dítěte případné problémy či nedostatky, vyvodit odborně podložené závěry pro další rozvoj dítěte a pomoci dítěti v jejich řešení, event. včas intervenovat další potřebnou odbornou pomoc.
Každá mateřská škola, popř. každý jednotlivý pedagog, si může zvolit či vytvořit svůj systém sledování a hodnocení rozvojových pokroků dětí a užívat takových metod a technik, které jsou v konkrétních podmínkách vyhovující. Mělo by být umožněno, aby toto sledování a hodnocení vždy probíhalo tak, aby bylo v tom kterém individuálním případě smysluplné a účelné. Je žádoucí, aby u jednotlivých dětí bylo možno diferencovat a pedagog mohl zvolit individuálně různý způsob sledování a hodnocení i různou formu a rozsah záznamů, odpovídající vzdělávacím potřebám dítěte.
Je nutné, aby písemné záznamy, event. další doklady vypovídající o dítěti a pokrocích v jeho rozvoji a učení, byly považovány za důvěrné a aby byly přístupné pouze pedagogům v mateřské škole, popř. rodičům. Pedagog by je měl využívat při své každodenní práci, při tvorbě individuálního vzdělávacího programu, pro komunikaci s dítětem i pro informaci rodičům a neformální spolupráci s nimi.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: