Návštěvník píše:
Léta píšu dvěma prsty a stačí mi to. Možná bychom měli věnovat více pozornosti a prostoru tomu, CO žáci píší, než tomu JAK píší. Ne?
Souhlasím s Vámi, že obsah psaného je velmi důležitý. Koneckonců se tomu celá jedna oblast vzdělávání - Jazyk a jazyková komunikace, především její sekce Český jazyk - Komunikační a slohová výchova.
Technika psaní je ale pro pozdější profesní život studenta také velmi důležitá (přiznám se, píši třemi prsty
). Naše generace si možná s 2 - 4 prsty vystačí, ale troufám si tvrdit, že v budoucnosti to už nebude možné.
A tak se vracím zpět k tématu: Je třeba už na základní škole učit žáky psát všemi deseti? Co kdybychom tu "povinnou výuku" posunuli na střední školy?
Vede mě k tomu snaha "těch nahoře", kteří všechno, co jen jde, "cpou" na základní školu (např. zařazení etické výchovy do učiva ZŠ). Napadlo někoho, že přidáváním dalších a dalších oborů a oblastí výuky se kvalita vzdělávání také nemusí zlepšit? Nebylo by lepší učit méně obsahu ale kvalitněji?
Nemohli bychom také něco nechat středním školám - třeba psaní všemi deseti?